စာအုပ္သံုးသပ္ခ်က္ — ဇန္နဝါရီၤ ၃၊ ၂ဝ၁၃

ကမၻာသိ ျမန္မာအႏုပညာရွင္ ေပၚဦးသက္အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳ ထုတ္ေဝေသာ စာအုပ္ျဖစ္ၿပီး ၁၉၉၃ ခုႏွစ္က ပထမအႀကိမ္ ထုတ္ေဝခဲ့ဖူး ေသာ စာအုပ္လည္းျဖစ္သည္။ ယခု ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ခန္႔အၾကာတြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ အျဖစ္ အကၡရာစာေပမွ ထပ္မံ ထုတ္ေဝလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ့ပန္းခ်ီ အႏုပညာ သမိုင္းတြင္ ေနတစ္ဆူ၊ လတစ္ပါး ဂုဏ္ရွိန္ ႀကီးျမင့္ခဲ့ၿပီး ကမၻာ့အလယ္တြင္ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီ အႏုပညာကို ဝင့္ထည္ေစခဲ့ေသာ အႏုပညာရွင္တစ္ဦးအ တြက္ ဂုဏ္ျပဳခ်က္လည္းျဖစ္သည္။ စာအုပ္တြင္ ဆရာေပၚဦးသက္ ေရးသားခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါး၊ စာစု၊ မွတ္ ခ်က္ ၁၂ ပုဒ္ႏွင့္တကြ ဆရာေပၚဦး သက္အား ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ တန္ဖိုးထားၾကသည့္ ျမန္မာ့အႏုပညာရွင္ တို႔၏အမွတ္ရခ်က္၊ တမ္းတခ်က္ မ်ားကို စုစည္းထားခဲ့သည္။ ဆရာ ေပၚဦးသက္ေရးသားခဲ့ေသာ ၁၉၇၁ မိုးေဝမဂၢဇင္းပါ အႏုပညာ အေၾကာင္း ကိုယ့္အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတြဲ ၄ ပုဒ္(အမွတ္ ၄ မွာ ေရးလက္စျဖစ္ သည္။) ၂၈၊ ေမ၊ ၁၉၇ဝ ေၾကးမံု သတင္းစာပါ ပန္းခ်ီပန္းပုေကာင္စီ အစည္းအေဝးႀကီးသို႔ ေဆာင္းပါး၊ ၁၉၈၁၊ ေဆးတကၠသိုလ္ ၂ မဂၢဇင္း ပါ ဆရာဝန္ႏွင့္ အႏုပညာေဆာင္းပါးေရးေဖာ္ အႏုပညာရွင္ ခင္ဝမ္း၏ ျဒပ္မဲ့ပန္းခ်ီျပပြဲအေၾကာင္း ခံစားတင္ျပ ထားသည့္ စဲေနေသာ ဂီတသံမ်ား (သို႔မဟုတ္) ခင္ဝမ္းျဒပ္မဲ့ပန္းခ်ီျပပြဲ ေဆာင္းပါးမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။

ဆရာေပၚဦးသက္ႏွင့္ ေခတ္ ၿပိဳင္ အႏုပညာေလာကအတြင္း လက္တြဲျဖတ္သန္းခဲ့ၾကဖူးေသာ မင္းသုဝဏ္၊ မင္းႏိုင္၊ ဝင္းပ၊ ဦးတင္ေမာင္ ေအး၊ ဦးခ်စ္ဝိန္(ဓာတ္ပံု)၊ ခင္ဝမ္း၊ ဦးေအာင္ခင္၊ နႏၵသိန္းဇံ၊ ေမာင္ဒီ၊ ခ်စ္စံဝင္း၊ လူထုေဒၚအမာ၊ ခင္ေမာင္ ရင္၊ ဝင္းေဖ၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ေကတီတင့္လြင္ထူး၊ ေမာင္သစ္လြင္ (လူထု)၊ နတ္ေမာက္ထြန္းရွိန္၊ ဦးေမာင္ေမာင္တင္(မဟာဝိဇၨာ)၊ ဝင္း ေမာင္(တမၸဝတီ)၊ စိန္ျမင့္(ေရႊခ်ည္ ထိုး)၊ ခ်ိဳခ်ိဳေအာင္၊ ေဖၫြန္႔ေဝ၊ ေအာ္ ပီက်ယ္၊ ေမာင္ေအးျမင့္(ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဒီဇိုင္း)၊ ဦးစံဝင္း၊ ေဒါက္တာလြင္ ေအာင္၊ ေမာင္မိုးသူ၊ သိမ္းေမာင္ (လိႈင္သာယာ)စသူတို႔၏ အမွတ္ရခ်က္မ်ားလည္း ပါဝင္သည္။ ေမာင္မိုးသူႏွင့္သိမ္းေမာင္(လိႈင္သာ ယာ)တို႔၏ ေဆာင္းပါးမ်ားမွာမူ ပထမအႀကိမ္ထုတ္ေဝစဥ္က မပါ ဝင္ခဲ့ဘဲ ယခုဒုတိယအႀကိမ္တြင္ ထပ္ မံေပါင္းစပ္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာေမာင္မိုးသူ ၏ ေဆာင္းပါးမ်ား မွာမူ ယခင္ စာနယ္ဇင္း မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို စုစည္းတင္ျပ ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး “လြမ္းေတာ္မူဖို႔ စာကို စီတယ္” ေဆာင္းပါး ေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္တြင္ ပါဝင္ေဖာ္ျပ ခဲ့ၿပီးသားလည္းျဖစ္သည္။

စာအုပ္တြင္ ဆရာေပၚဦးသက္ ၏ ဘဝမွတ္တမ္းႏွင့္တကြ နာမည္ ေက်ာ္ပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားကိုပါ က်န ေသခ်ာစြာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပ ထားသည္။ ပထမအႀကိမ္ထုတ္ စာအုပ္ပါ ပံုမ်ား သာမက ထပ္မံျဖည့္စြက္ထားေသာ အခ်ိဳ႕လက္ရာမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရ သည္။

ျမန္မာ့ပန္းခ်ီ အႏုပညာသမိုင္း ကိုျပဳစုလွ်င္ ေပၚဦးသက္ဆိုေသာ အမည္ကို ခ်န္ရစ္ထား၍ရႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာ့ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီ ေခတ္ဦးကာလတစ္ခုကိုလည္း ေပၚ ဦးသက္၏ ဖန္တီးမႈမ်ားႏွင့္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သကဲ့သို႔ ဆရာ ေပၚဦးသက္၏ ျမန္မာ့ရနံ႔ေခတ္ေပၚ ပန္းခ်ီဟန္မ်ားႏွင့္ ကမၻာ့အႏုပညာ ရပ္ဝန္းတြင္ ဂုဏ္တင့္ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ စာအုပ္ပါအမွတ္ရခ်က္ မ်ားမွတစ္ဆင့္ ဆရာေပၚဦးသက္၏ ဘဝျဖတ္သန္းမႈ၊ ပညာရွာမွီးမႈ၊ အႏု ပညာဖန္တီးမႈႏွင့္ အႏုပညာဆိုင္ရာ အေတြးအျမင္သံုးသပ္ခ်က္မ်ားကို လည္း ေလ့လာရႏိုင္သည္။ အႏု ပညာရွင္တို႔၏ ရသေျမာက္အမွတ္ရ ခ်က္မ်ားကိုလည္း ခံစားမိေစသည္။

ဆရာေပၚဦးသက္၏ ငယ္စဥ္ဘဝ၊ စစ္၏ အနိ႒ာ႐ံုေၾကာင့္ ကိုယ္ လက္အဂၤါခ်ိဳ႕ယြင္းခဲ့ရေသာ္လည္း မေလွ်ာ့ ေသာဇြဲ၊ လံု႔လ၊ ပါရမီတို႔ျဖင့္ အႏုပညာကို ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ပံုမ်ား၊ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ ဆရာသမားေကာင္း တို႔ေၾကာင့္ ပညာပါရမီရင့္မွည့္လာ ပံုမ်ား၊ ဆရာႏွင့္တပည့္တို႔၏ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးဖြယ္ သံေယာဇဥ္ႏွင့္ ေစတနာတရား၊ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးအေပၚ အဘက္ဘက္မွ နားလည္စာနာေပးၿပီး ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးခဲ့ၾကသည့္ အႏုပညာရွင္ တို႔၏ ေႏြးေထြးေသာ အသိုင္းအဝိုင္း၊ အစဥ္အလာ၊ သမား ႐ိုးက် ပန္းခ်ီဟန္ပန္မ်ားဆီမွ ျဖန္႔ ထြက္တိုးတက္၍ သိပၸံပညာႏွင့္ အႏု ပညာတို႔ကို အခ်ိဳးညီညီေပါင္းစပ္ ဖန္တီးလိုၾကသည့္ ပါရမီရွင္အႏု ပညာသမားလူငယ္တစ္စု၊ ႐ိုးသားမႈႏွင့္ ဥာဏ္ပညာေပါင္းစပ္မႈတို႔မွ ေပၚထြက္လာရသည့္ ကမၻာေက်ာ္ အႏုပညာလက္ရာမ်ား စသည္တို႔ကို ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ဆရာေပၚဦး သက္အေပၚ အမွတ္ရခ်က္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ျမင္ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ အႏုပညာသမားတို႔ႏွင့္ ပါရမီျဖည့္ ဖက္တို႔၏ ႏွစ္သက္ဖြယ္ဆက္ဆံေရး ကို ဆဝါးေတြ႕သိရမည္လည္းျဖစ္ သည္။

အထူးသျဖင့္ ၁၉၆ဝ-၁၉၈ဝ ကာလမ်ားဆီမွ အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးရွင္သန္ခဲ့ၾကေသာ ဖူးသစ္စ လူငယ္ အႏုပညာရွင္တို႔၏ စုစည္းရာ ေလာကတစ္ခုလံုးကို ႏွစ္သက္အား က်ဖြယ္ ျပန္ေျပာင္း သတိရႏိုင္ေစသည့္ စာစုမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ စာအုပ္၏ အဓိက အေရးပါေသာ စာစုမ်ားမွာ ဆရာေပၚဦးသက္ မိုးေဝ မဂၢဇင္းတြင္ ေရးသားခဲ့သည့္ အႏုပညာ အေၾကာင္း ကိုယ့္အေၾကာင္း ေဆာင္းပါး ၄ ပုဒ္ႏွင့္ ဆရာေမာင္မိုးသူ၏ ေပၚဦးသက္ ႏွင့္ ေမာင္မိုးသူ ေဆာင္းပါးရွည္ႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္။ ဆရာ ေပၚဦးသက္၏ ေဆာင္းပါး ၄ ပုဒ္မွာမူ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦး၏ ႐ိုးသားပြင့္လင္းေသာ စိတ္ေစတနာ ရင္းႏွင့္ သန္႔စင္ေသာ စိတ္ႏွင့္အႏု ပညာအေပၚ ခ်ဥ္းကပ္ သံုးသပ္ခ်က္ အေတြးအျမင္မ်ားကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ ၿပီး ဆရာေမာင္မိုးသူ၏ ေဆာင္းပါးတြင္မူ လူငယ္ အႏုပညာရွင္ တစ္စု၏  ရွားပါးထူးျခား လွေသာ ေတြ႕ၾကံဳ ေပါင္းသင္း ၾကသည့္ ဧရာမအသိုင္း အဝိုင္းႀကီးတစ္ခု၏ အားက်ဖြယ္ျမင္ ကြင္းကို ေတြ႕ႏိုင္မည္လည္းျဖစ္ သည္။ ဆရာေပၚဦးသက္၏ အႏုပညာျဖတ္သန္းမႈ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသ သာမက ယေန႔ ျမန္မာ့ထိပ္တန္းအႏု ပညာရွင္တို႔၏ ျဖတ္သန္းမႈျမင္ကြင္း က်ယ္တစ္ခုျဖစ္ေနခဲ့သည္။

မ်ိဳးဆက္သစ္အႏုပညာရွင္တို႔ အေနျဖင့္လည္း ဤစာအုပ္ပါ အႏု ပညာရွင္တို႔၏ ျဖတ္သန္းမႈ၊ ဘဝ အေတြ႕ အၾကံဳ၊ အႏုပညာစြမ္းရည္တို႔ မွတစ္ဆင့္ တစ္စံုတစ္ရာေသာ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ၊ အားေပးမႈမ်ားရရွိ ႏိုင္မည္ဟုထင္သည္။ စံနမူနာျပဳ ဖြယ္၊ ေလးစားတန္ဖိုးထားဖြယ္ အႏု ပညာရွင္တို႔၏ စိတ္ဝိညာဥ္မ်ား ပူးကပ္ဝင္စားမႈ သည္လည္း ဖန္တီးမႈ သစ္မ်ားအတြက္ အေထာက္အကူျပဳ မည္မွာ ေသခ်ာလွသည္။

ပန္းခ်ီေပၚဦးသက္ႏွင့္ သူ႔အႏုပညာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူမ်ား၊ အမွတ္ ရေနၾကသူမ်ား၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ အႏုပညာရွင္ မ်ား၊ ေလ့လာသူမ်ား၏ စာအုပ္စင္တြင္ ရွိအပ္ေသာ ေလ့လာ ခံစားသင့္ၾကေသာ စာအုပ္ေကာင္း တစ္အုပ္ျဖစ္သည္။ ဆိုရေသာ္ မ်ိဳး ဆက္သစ္အႏုပညာရွင္တို႔အတြက္ အႏုပညာ ဖတ္စာတစ္အုပ္ပင္ျဖစ္ သည္။

ကိုယ္တို႔အေနနဲ႔ေပးဆပ္ႏိုင္ တာကေတာ့ ကိုယ္တို႔ႏွလံုးသားက ေပၚထြက္လာၾကတဲ့ ေစတနာနဲ႔တကြ ပန္းခ်ီကားမ်ားေပၚက အရသာ ကေလးေတြကို လူမ်ိဳးနဲ႔တိုင္းျပည္ အား အမွ်ေပးေဝတင္ျပျခင္းသာ လွ်င္ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္”(စာ-၂၃)

ဝဏၰလင္း

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*