ေတြ႔ဆံု​ေမးျမန္းျခင္း — ဒီဇင္ဘာ၊ ၂ဝ၁၂
ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ေမြးရပ္ေျမသို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ဳိးေဆာင္အျဖစ္ ေရာက္ရွိေနေသာ ကာတြန္း ဟန္ေလး

ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ေမြးရပ္ေျမသို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ဳိးေဆာင္အျဖစ္ ေရာက္ရွိေနေသာ ကာတြန္း ဟန္ေလး

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ိဳးေဆာင္ အေနျဖင့္ ဇာတိေျမသို႔ ေခတၲေရာက္ရွိေန သည့္ ကာတြန္းဟန္ေလးႏွင့္ ျမန္မာ အင္ဒီပဲန္ဒင့္ ဂ်ာနယ္က ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းခဲ့သည့္ ကာတြန္းဟန္ေလး၏  ေျပာၾကားခ်က္မ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ေမး။ ။ မဂၤလာပါ ကိုဟန္ေလး။ ထိုင္းကေန ေတာင္ႀကီးကို ျပန္လာတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က……။

ေျဖ။  ကိုယ့္ၿမိဳ႕ကို မေရာက္တာ ၾကာၿပီျဖစ္လို႔ အလည္လာခ်င္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႕ ကြ်န္ေတာ့္ ရင္ထဲက ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ကူညီခ်င္တယ္။ လူတိုင္းလည္း အဲဒီဆႏၵေတြ ရွိမွာပါ။ အဲဒီလို ျဖစ္ေစခ်င္လို႕ ကြ်န္ေတာ္လည္း ႏွမ္းတစ္ေစ့ အျဖစ္ပါဝင္ ကူညီေဆာင္ရြက္ရဖို႕ ကြ်န္ေတာ္ ျပန္လာ တာပါ။

ေမး။ ။ ၿပီးေတာ့ ကိုဟန္ေလး ဦးခြန္ဆာရဲ႕ စစ္တပ္ျဖစ္တဲ့ (MTA) မွာ အၾကာႀကီး လုပ္ခဲ့တယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္။ ဘာေတြလုပ္ခဲ့ရလဲ။ ဘယ္အခ်ိန္က ျဖစ္မလဲဗ်။

ေျဖ။ ။ အင္း အဲဒီမွာ ျပန္ၾကားေရးနဲ႕ပတ္သတ္တဲ့ စာေတြ၊ ကာတြန္းေတြ ေရးတယ္။ ေနာက္မွ တစ္ဆင့္ တက္ ၿပီးေတာ့ ဦးခြန္ဆာရဲ႕ စီးပြားေရးေပါ့  သူ႕ရဲ႕ ရတနာ အလုပ္႐ံုမွာ လုပ္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႕ရဲ႕စစ္တပ္ ရဲ႕ ဝင္ေငြ ရေအာင္ အလုပ္လုပ္ၿပီးေတာ့ ကူညီခဲ့တယ္။ ၁၉၉၂ခုႏွစ္က ေန ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ အထိပါ။ ကြ်န္ေတာ္ ေတာခိုခဲ့တာ ကေတာ့ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ကတည္းကပါ။

ေမး။ ။ အင္း ဟုတ္ပါၿပီ။ကိုဟန္ေလး ရွမ္းစကားကိုေရာ ဘယ္အခ်ိန္က ေျပာတတ္ခဲ့တာလဲ။

ေျဖ။ ။ ကြ်န္ေတာ္ ငယ္ငယ္က နည္းနည္းပါးပါး ေျပာတတ္တယ္။ ေတာခိုသြားေတာ့ ပိုေျပာတတ္လာတယ္။ ေတာထဲမွာက အျခား ဘာသာစကား သိပ္မသံုးဘူး။ ရွမ္းစကားပဲ သံုးၾကတယ္။ အသက္ႀကီးမွ ရွမ္းစကား ေျပာေတာ့  ကြ်န္ေတာ္ အထစ္ အထစ္ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။

ေမး။ ။ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ ဆိုတာေကာဗ်ာ။ ဘာလည္း၊ ဘယ္သူေတြမွာ ေတြ႕ရလဲ။ ဗမာမွာလား၊ ရွမ္းလား၊ ကခ်င္ေတြမွာလား။ အျခားေရာ ေပါ့ဗ်ာ။

ေျဖ။ ။ လူမ်ိဳးႀကီး ဝါဒ ျဖစ္လာတာ လူတိုင္းမွာရွိတယ္။ စိတ္မွာ ရွိတတ္တယ္။ လူမ်ိဳးတိုင္း၊ လူမ်ိဳးတိုင္း၊ ႀကီးထြား လာၿပီဆိုရင္ သူရဲ႕ အဇၥ်တၲ ကို ေရွ႕တန္းတင္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘယ္လူမ်ိဳးမဆို လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္တာ ပဲ။ ကမၻာမွာဆို တ႐ုတ္လည္း ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဂ်ာမန္လည္း ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဗမာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ၊ ရွမ္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ လူမ်ိဳးက ႀကီးထြားလာၿပီဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ အတၲစိတ္ကို ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ငါ ဘာလည္းဆိုတာ ျဖစ္လာတာပဲ။ ဒီလို မေတြးဘဲ ဇာတိဗ်ာ။ ကိုယ့္ဇာတိကို မက္ေမာတဲ့သူ တစ္ေယာက္ဆို ရင္လည္း လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ ျပင္းထန္တဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္ေနတာပဲ ၿပီးေတာ့ အေမွာင္ဖံုးတဲ့ စိတ္ရွိတဲ့သူေတြမွာ အမ်ားဆံုးေတြ႕ရတယ္။ ငါ့လူမ်ိဳး ေကာင္းစားခ်င္တယ္၊ ငါ့ မိသားစု၊ ငါ့ေမာင္ႏွမ၊ ငါ့အသိုင္းအဝိုင္း၊ ငါ့ကား၊ ငါ့အိမ္ စသျဖင့္ သူပဲျဖစ္ရမယ္ တျခားသူမျဖစ္ေစ ရဘူးဆိုတဲ့ အတၲစိတ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေန တယ္။  ၿပီး လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒ ဝင္လာတဲ့သူ တစ္ေယာက္ ဟာ အေျခအေနအရ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္သြား ရင္ ျပႆနာေတြ ပိုတက္ႏိုင္တယ္။ သူ႕ရဲ႕အတၲစိတ္ေၾကာင့္ေပါ့။ ၿပီး ကြ်န္ ေတာ္တို႕ႏိုင္ငံဟာ ပန္းေပါင္းစံုပြင့္ လန္းတဲ့ တိုင္းရင္းသားစံုတဲ့ ႏိုင္ငံ ေတာ္ႏိုင္ငံပါ။ တိုင္းရင္းသားေတြ လည္းသမိုင္းရွိတာပဲ။ လူတိုင္း သမိုင္း ရွိတယ္။ အဲဒီရွိတဲ့ သမိုင္း ကို ခ်စ္ခြင့္ မရဘူးဆိုရင္ အဲဒီလူေတြဟာ ေတာ္ လွန္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဝင္လာမွာပဲ။ လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ သမိုင္းဝင္ သူရဲေကာင္းေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီ သူရဲေကာင္းေတြ ရဲ႕အထိမ္းအမွတ္ေတြ ဘာလို႕မျမင္ရ တာလဲ။ လြတ္လပ္ေရး ရတာလည္း တိုင္းရင္းသား အားလံုး ပူးေပါင္းလို႕ ရခဲ့တာ။ အခုလည္း ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္တစ္ေယာက္ထဲ ေတာ္ေနလို႔ မရဘူး။ ဒါကြ်န္ေတာ့္အျမင္။ မိုးပ်ံေအာင္ ေတာ္ေနပါေစ၊ ျပည္သူလူထု မပါဘဲနဲ့ေတာ့ မေတာ္ႏိုင္ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ ပါဘူး။ အခုလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ဆိုရင္ ဓႏုေတြ၊ ပအိုဝ္းေတြ၊ အင္းသားေတြ တည္ထား ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ၿမိဳ႕ပါ။ ရွမ္းေတာင္ နည္းနည္းပဲရွိတယ္။ အဲဒီမွာ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ သူရဲေကာင္း႐ုပ္ေတြ မေတြ႕ရဘူး။ ကဲ သူတို႕ ဘယ္လိုခံစားရမလဲ။ ခင္ဗ်ားစဥ္းစားၾကည့္ တစ္ခ်ိန္က ဗမာေတြ အဂၤလိပ္ကို ဘာလို႕ေတာ္ လွန္ခဲ့သလဲ။ ဗမာေျမေပၚမွာ သီဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို သူတို႕ရဲ႕ ဘုရင္မႀကီးကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့ သီခ်င္း သီဆိုခဲ့ရလို႕၊ ဘယ္ေလာက္ထိ ရင္နာခဲ့ရသလဲဗ်ာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ စဥ္းစား ၾကည့္ဖို႕လိုၿပီ။ အစိုးရလည္း စဥ္းစားဖို႕လိုသလို ျပည္သူေတြလည္း စဥ္းစားဖို႔လိုၿပီ။

ေမး။ ။ အရင္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းေရးႏွင့္ ဖြံၿဖိဳးေရးေကာင္စီ ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊကို  အစ္ကို႕ကာတြန္း ဇာတ္႐ုပ္မွာ ေရးခဲ့တာေတြ႕ရတယ္။ အခု သူအနားယူ သြားေတာ့ ကာတြန္းဇာတ္႐ုပ္တစ္႐ုပ္ မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ မႏွေျမာဘူး လားဗ်။

ေျဖ။ ။ ဘယ္လိုေခၚမလဲဗ်။ ခင္ဗ်ား ဇာတ္ပြဲၾကည့္ဖူးတယ္မလား။ ကန္႕လန္႕ကာ ေနာက္ခန္းထဲ ဝင္သြားၿပီးတဲ့ သူကို ဆြဲထုတ္ယူဖို႕မလိုဘူးေလ။ သူ႕ဟာသူ ဝင္သြားပါေစေတာ့၊ ကန္႕လန္ကာ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘယ္လိုပဲ ကခ်င္ ကပါေစ၊ ဆိုင္းပဲတီးတီး၊ အဲဒါ သူ႕အလုပ္။ ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္က ဒီအၿငိမ့္စင္၊ ဇာတ္စင္ေရွ႕မွာ သူ႕က႑ ၿပီးသြားၿပီဆိုတာ လက္ခံရမယ္။ တစ္ပိုင္းက သူလည္း အသက္ ၁ဝဝ  မေက်ာ္ပါဘူး။ အခုၾကည့္ရမယ့္ ဇာတ္က ကြ်န္ေတာ္တို႕က ပရိသတ္ လည္း ျဖစ္တယ္။ ဇာတ္ကို ငွားလာတဲ့ ျပည္သူ တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဇာတ္စင္ေပၚမွာရွိေနတဲ့ သူဟာ အဓိကပဲ၊ ကြ်န္တာ္တို႕ ကန္႕လန္႕ကာ ေနာက္ကြယ္ကိုဝင္သြား တဲ့သူကို သိပ္ၿပီးအေရးထားဖို႔မလိုဘူး။ ဒါ ကြ်န္ေတာ့္ ကာတြန္း ေရးတဲ့ အေတြးပဲ။

ေမး။ ။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ ကိုဟန္ေလး သမီးနဲ႔သား ဘယ္သူက ကာတြန္းဆရာ(သို႕)ပန္းခ်ီဆရာ ျဖစ္လာႏိုင္ သလဲ။

ေျဖ။ ။ အင္း ကြ်န္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ႏွစ္ေယာက္လံုးကို ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါမ်ိဳးဆက္ေလ။ ဒါေပမယ့္ ဒါသူတို႕သေဘာနဲ႕ဆိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္က ဂိုက္လိုင္း ေပး႐ံုပဲရမွာ။ ဒီလိုင္းေပၚ ဒီအတိုင္းသြားရမယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္လို႕ မရဘူး။

ကာတြန္း ဟန္ေလးကို ရွမ္းျပည္ နယ္တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ပန္းခ်ီပန္းပုေက်ာင္း  ၌ ပန္းခ်ီပညာ သင္ၾကားခဲ့သည္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ရွိ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမ်ားအတြက္  ႐ုပ္ရွင္ပိုစတာမ်ား ေရးဆြဲျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းျပဳခဲ့ သည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ အေရးေတာ္ပံုတြင္ အတိုက္အခံ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ မီဒီ ယာမ်ားတြင္ သူ၏အႏုပညာျဖင့္ ပါဝင္ လႈပ္ရွားခဲ့သည္။ ဟန္ေလးသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ခ်င္းမိုင္ၿမိဳ႕ အေျခစိုက္ ဧရာဝတီမဂၢဇင္းတြင္ ကာတြန္းပညာရွင္အျဖစ္  အလုပ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ဟန္ေလးဟူေသာ ကေလာင္ အမည္ျဖင့္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ကို သေရာ္ေလွာင္ေျပာင္သည့္ ကာတြန္း မ်ားကို အစဥ္တစိုက္ ေရးဆြဲခဲ့သည္။ သူ၏ ကာတြန္းမ်ားသည္ ထင္ရွား ေက်ာ္ ၾကားေသာ ကာတြန္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။

ကာတြန္း ဟန္ေလး၏ လက္ရာ ကာတြန္း တစ္ခု

ဝ၈ဝ

ဆက္စပ္သတင္းမ်ား

ဟာကြက္ေတြနဲ႔ ရန္ကုန္ဘတ္စ္

ဟာကြက္ေတြနဲ႔ ရန္ကုန္ဘတ္စ္

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၂၀၊ ၂၀၁၇

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*