လူတစ္ေယာက္၏ ဘဝကိုေျပာင္းလဲေစခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္အား မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ကမာၻေက်ာ္ဓာတ္ပံု

လူတစ္ေယာက္၏ ဘဝကိုေျပာင္းလဲေစခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္အား မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ကမာၻေက်ာ္ဓာတ္ပံု

ဓာတ္ပံုထဲတြင္ ဤမိန္းကေလး၏ အသက္သည္ အျမဲတေစ ကိုးႏွစ္ရြယ္ပင္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္။ မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေလာင္ေနေသာ သူ႔ဗီယက္နမ္ရြာကေလးမွ ေဝးရာ အတိုင္း ေျပးဆင္းလာရင္း ““ပူလိုက္တာ၊ ပူလိုက္တာ””ဟု အၿမဲေအာ္ျမည္ ငိုေၾကြးေနေပလိမ့္မည္။ ေခ်ာ္ရည္ပ်စ္ပ်စ္လို နပမ္းရည္ပ်စ္ပ်စ္ မ်ားက သူ႔အဝတ္မ်ားႏွင့္ သူ႔အေရျပား အလႊာမ်ားထဲ ေပ်ာ္ဆင္းေလာင္ကြ်မ္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ဝတ္လစ္စားလစ္ ျဖစ္ခဲ့ပံုအတိုင္း အၿမဲရွိေနေပလိမ့္မည္။ သူကား အမည္မဲ့သားေကာင္ တစ္ေကာင္ အၿမဲျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေလးဆယ္က လက္ဖ်ားခါေလာက္သည့္ ဤအျဖဴအမည္း ဓာတ္ပံုကေလးကို လွ်ပ္တျပက္ ႐ိုက္ယူခဲ့ရာတြင္ ေအပီသတင္းဌာန ဓာတ္ပံုသတင္းေထာက္ ဟူယင္ေကာင္း“နစ္ခ္”အတ္ (Huynh Cong “Nick” Ut) အဖို႔ တစ္စကၠန္႔မွ်သာ အခ်ိန္ယူခဲ့ရသည္။ ဤဓာတ္ပံုကေလးက ဗီယက္နမ္စစ္၏ ထိတ္လန္႔ စက္ဆုပ္ဖြယ္ရာမ်ားကို စကားလံုးျဖင့္ေဖာ္ျပျခင္းငွာ မစြမ္းသာသည့္နည္းျဖင့္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစခဲ့သည္။ အေမရိကန္သမိုင္းတြင္ သေဘာထား ကြဲေစဆံုးေသာစစ္ပြဲတစ္ပြဲကို အဆံုးသတ္ဖို႔ ကူညီခဲ့သည္။

သို႔တေစ ဓာတ္ပံု၏ေအာက္တြင္ လူသိနည္းေသာ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္က ရွိေနပါသည္။ ယင္းမွာ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳေသာ ဓာတ္ပံုဆရာကေလးႏွင့္ အမွတ္မထင္ ႀကံဳဆံုခဲ့ရသည့္ ေသလုေမ်ာပါး ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္၏ ဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။ စစ္ပြဲ၏ ပရမ္းပတာ အေျခအေနထဲတြင္ ပိတ္မိခဲ့ေသာ အခိုက္အတန္႔ ကေလးက သူ႔ဘဝကံစီမံရာ လမ္းေပၚတြင္ ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ က်ိန္စာအျဖစ္လည္းေကာင္း အသံုးေတာ္ခံ ခဲ့ပါသည္။

““ကြ်န္မေလ ဒီမိန္းကေလးငယ္ဆီက တကယ့္ကို ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္ခ်င္ခဲ့တာပါ””ဟု ယခု အခ်ိန္တြင္ အသက္ ၄၉ ႏွစ္ရွိေနၿပီျဖစ္ေသာ ကင္မ္ဖတ္(Kim Phuc) က ေျပာ၏။ ဒါေပမယ့္ ဒီဓာတ္ပံုက ကြ်န္မကို ထြက္ေျပးခြင့္ေပးခဲ့ပံု မရပါဘူးရွင္””

ဓာတ္ပံုေနာက္ကြယ္က ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္း

၁၉၇၂ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၈ ရက္

““ဒီေနရာက တို႔ေျပးၾကမွ ျဖစ္မယ္၊ သူတို႔ဒီကို ဗံုးၾကဲလိမ့္မယ္၊ တို႔ေသကုန္ၾကမွာ””ဟူေသာ စစ္သား၏ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုသံကို “ဖတ္” ၾကားလိုက္ရသည္။ စကၠန္႔အခ်ိဳ႕အၾကာတြင္ သံုးရက္ၾကာ သူတို႔ မိသားစု မွီခိုေနထိုင္ရာ ေကာ္ဒိုင္း ဘုရားေက်ာင္း (Coo Dai Temple) တစ္ဝိုက္တြင္ အဝါႏွင့္ခရမ္းေရာင္ မီးခိုးလံုးမ်ားကို တသီတတန္းႀကီး သူျမင္လိုက္ရသည္။ ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ ဗီယက္နမ္တပ္ဖြဲ႕မ်ားက သူတို႔ရြာကေလးကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ တိုက္ခိုက္ေနသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေခါင္းေပၚတြင္ ျမည္ဟိန္းသံႀကီး တစ္သံကို မိန္းကေလးငယ္ ၾကားလိုက္၏။ အေပၚကို ေမာ့ၾကည့္ရန္ သူ႔ေခါင္းကို လွည့္လိုက္သည္။ ေတာင္ဗီယက္နမ္ တိုက္ေလယာဥ္ က သူ႔ဆီ ထိုးစိုက္ဆင္းလာသည္။ ၾကက္ဥမ်ား တစ္လံုးေပၚတစ္လံုး ကြ်မ္းထိုးေမွာက္ခံုက်သလို ဗံုးမ်ား က်လာသည္။

“ဝုန္း ဝုန္း” ထို႔ေနာက္တြင္ ေျမျပင္ တုန္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ လိေမၼာ္ေရာင္ မီးေတာက္ႀကီးမ်ား အရပ္ေလးမ်က္ႏွာသို႔ ပြင့္အံရင္း မီးဖိုေပါင္းတစ္ရာ၏ အပူက ေပါက္ကြဲထြက္လာသည္။ မီးေတာက္မ်ား က“ဖတ္”၏ ဘယ္ဘက္လက္ေမာင္းကို    ေျပးဟပ္လာ၏။ ထိလိုက္သည္ႏွင့္ သူ႔ခ်ည္ထည္အဝတ္မွ ခ်ည္စမ်ား အေငြ႕ျပန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့သည္။ သစ္ပင္မ်ားမွာ တညီးညီးေတာက္ေလာင္ေနေသာ မီးတုတ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္လာ၏။ ပူေလာင္ျပင္းျပေသာနာက်င္မႈက အေရျပားႏွင့္ ၾကြက္သားမ်ား တစ္ေလွ်ာက္ ထိုးေဖာက္ဝါးၿမိဳ လိုက္၏။

ထိတ္လန္႔တႀကီးျဖင့္ အေဝးေျပးလမ္းမ ၁ အတိုင္း၊ သူ႔အစ္ကိုေနာက္ တစ္ဟုန္ထိုး သူေျပးလိုက္သြား၏။ ႏိုင္ငံျခား စာနယ္ဇင္းသမားမ်ား စု႐ံုးေနရာသို႔ ေအာ္ဟစ္ရင္း သူေျပးလာေသာ္လည္း သူတို႔ကို သူမျမင္၊ ထို႔ေနာက္တြင္မူ သူသတိလစ္ ေမ့ေမ်ာသြားေတာ့သည္။

ဓာတ္ပံုဆရာကေလး၏အေတြ႔အႀကံဳ-

ဤဓာတ္ပံုကေလးကို ႐ိုက္ကူးခဲ့သူ အသက္ ၂၁ ႏွစ္ရြယ္ ဗီယက္နမ္ ဓာတ္ပံုဆရာကေလး “အတ္”သည္ “ဖတ္”ကို    ေဆး႐ံုေလးတစ္႐ံုသို႔ ကားျဖင့္ တင္ေခၚသြား၏။ ထိုေဆး႐ံုမွ ကေလးမွာ ကူညီႏိုင္သည့္ အေျခအေနမရွိေတာ့ေၾကာင္း သူ႔ကို ေျပာ၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔အေမရိကန္ သတင္းဌာနတံဆိပ္ကို ျပၿပီး မိန္းကေလးငယ္ကို ကုသေပးရန္ ဆရာဝန္ကို    ေတာင္းဆို၏။ ထို႔ေနာက္ ထိုကေလးကို ပစ္မထားပါ ဟူေသာ ကတိကို အေသအခ်ာ ရယူၿပီး သူ ထြက္လာခဲ့၏။

“သူ ေျပးထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ေအာ္လိုက္မိတယ္” ဟု “အတ္”က ေျပာသည္။ သူ႕အစ္ကိုက မဲေခါင္ျမစ္ဝကြ်န္းေပၚ ေတာင္ပိုင္းတြင္ ေအပီသတင္းဌာနႏွင့္အတူ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရင္း ေသဆံုးခဲ့ရ၏။ “ကြ်န္ေတာ္ သူ႔ကို မကူညီရင္ တကယ္လို႔ သူ တစ္ခုခု ျဖစ္ၿပီး ေသသြားရင္ ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ ကြ်န္ေတာ္ သတ္မိလိမ့္မယ္ ထင္တယ္”။

ထိုစဥ္က အေမရိကန္ ေထာက္ခံမႈေပးထားသည့္ ဆိုင္ဂံုၿမိဳ႕ရွိ သူ႔႐ံုးသို႔သူ ျပန္အေရာက္တြင္ သူ႕ဖလင္ကို သူ ေဆး၏။ ဝတ္လစ္စားလစ္ မိန္းကေလးငယ္၏ပံု ထြက္ေပၚလာေသာအခါ သတင္းဌာန၏ ဝတ္လစ္စားလစ္ ပံုမ်ားကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ဆန္႔က်င္မႈေၾကာင့္ ဤပံုမွာ ပယ္ခံရလိမ့္မည္ဟု လူတိုင္းက စိုးရိမ္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ ဝါရင့္ဗီယက္နမ္ ဓာတ္ပံုအယ္ဒီတာေဟာ့(စ)ဖား (စ)(Horst Faas)က ပံုကို တစ္ခ်က္ ၾကည့္လိုက္႐ံုျဖင့္ ဤပံုမွာ စည္းမ်ဥ္းကို ခ်ိဳးေဖာက္ပစ္ရမည့္ပံု ျဖစ္ေၾကာင္းသိ၏။ အျခားအရာမ်ားႏွင့္ ခ်ိန္စပ္ၾကည့္လွ်င္ ဤဓာတ္ပံု၏ သတင္းတန္ဖိုးမွာ အဆမတန္ပိုေၾကာင္း သူက ျငင္းခံုေဆြးေႏြး၏။ သူ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။

ထိုပံုက ကမၻာကို ကိုင္လႈပ္လိုက္ၿပီးသည့္ ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ အျခားသတင္းသမားတစ္ဦးက မိန္းကေလး ငယ္မွာ ထိခိုက္မႈမွ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ရွင္သန္နာလန္ထူခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိခဲ့သည္။ ၿဗိတိသွ် လြတ္လပ္ေသာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ဌာန(British Independent Television Network)မွ သတင္းေထာက္ ခရစ္စတိုဖာဝိန္း (Christopher Wain)သည္ သူ႔စားဖိုမွ ေရကိုယူ၍ “ဖတ္”အားတိုက္ခဲ့ၿပီး ထိုေနရာတြင္ပင္ မီးေလာင္ေနေသာ သူ႔ေက်ာေပၚသို႔ ဖ်န္းပက္ေပးခဲ့သည္။

“ဖတ္”ကို အေမရိကန္က ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ အာစကီေဆး႐ံုသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးပို႔ေစရန္ အေၾကာက္အကန္ ေျပာခဲ့သည္။ သူ၏ျပင္းထန္ေသာ ဒဏ္ရာမ်ားကို ကုသရန္ ပစၥည္းပစၥယ ျပည့္စံုေသာေဆး႐ံုမွာ ဆိုင္ဂံုတြင္ ဤတစ္ခုသာ ရွိသည္။

“ဖတ္”ကိုယ္ခႏၡာ ေသးေသးကေလး၏ သံုးဆယ္ရာႏႈန္းမွာ တတိယဆင့္ဒီဂရီ ေလာင္ကြ်မ္းမႈေၾကာင့္ အသားနီလန္ခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔မ်က္ႏွာမွာမူ ထိခိုက္မႈမရွိခဲ့။ အခ်ိန္အတန္ ၾကာေသာအခါတြင္မူ ေပ်ာ္က်သြားေသာ သူ႔အသားမွာ အသားႏုတက္စျပဳလာသည္။

အထပ္ထပ္အခါခါ အေရျပား အစားထိုးမႈႏွင့္ ခြဲစိတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ရၿပီးေနာက္တြင္ ဗံုးမွန္ၿပီး ၁၃ လအၾကာ၌“ဖတ္”ေဆး႐ံုမွ ဆင္းခြင့္ရခဲ့သည္။ “အတ္”႐ိုက္ခဲ့ေသာ ဓာတ္ပံုကို သူျမင္ခဲ့ရၿပီး ထိုအခ်ိန္က ထိုဓာတ္ပံုမွာ ပူလစ္ဇာဆုကို ရရွိခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔အေနျဖင့္ ဤ ပံု၏ တာသြားမႈႏွင့္ စြမ္းပကားကိုမူ မသိႏိုင္ မျမင္ႏိုင္ေသး။ သူ အိမ္ျပန္ၿပီး ကေလးေလးပဲ ျပန္ျဖစ္ခ်င္ မိပါေတာ့သည္။

ထင္ရွားသူႏွင္႕ မထင္ရွားသူ

အသက္ ၄၉ ႏွစ္အရြယ္ ဖတ္

အသက္ ၄၉ ႏွစ္အရြယ္ ဖတ္

တစ္ခဏတာ အတြက္ေတာ့ ဘဝမွာ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ပံုမွန္ဘဝသို႔ ျပန္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ဓာတ္ပံုမွာ    ေက်ာ္ၾကားလွပါ၏။ “ဖတ္”ကို မူကား ကေမၻာဒီးယား နယ္စပ္အနီး ရြာသိမ္ရြာငယ္ေလးမွာ ေနထိုင္သူမ်ား မွတစ္ပါး အမ်ားအားျဖင့္မသိၾကပါ။ “အတ္”ႏွင့္ အျခားစာနယ္ဇင္းသမားမ်ား တစ္ခါတစ္ရံ သူ႔ထံ လာလည္ၾကပါ၏။ သို႔တေစ စစ္အၿပီး ဧၿပီလ ၃ဝ ရက္ ေတာင္ဗီယက္နမ္ကို ေျမာက္ပိုင္း ကြန္ျမဴနစ္မ်ား သိမ္းပိုက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ကား ဤအသြားအလာမွာ ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ပါေတာ့သည္။

(Ref: A.P by Margie Mason)

ဝ၄ဝ

ဆက္စပ္သတင္းမ်ား

ဒုတိယေျမာက္ လုပ္ႀကံခံရျခင္း

ဒုတိယေျမာက္ လုပ္ႀကံခံရျခင္း

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၃၀၊ ၂၀၁၇
ဖိုရမ္တစ္ခုေပၚမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအျမင္

ဖိုရမ္တစ္ခုေပၚမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအျမင္

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၁၅၊ ၂၀၁၇

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*