စာအုပ္သံုးသပ္ခ်က္ — ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂ဝ၁၃

မသိန္းရွင္ဆီပုိ႔ေပးပါ၊ ႏုိင္ဝင္းေဆြ၊ လူငယ္တစ္ေယာက္စာအုပ္တိုက္၊ ဒုတိယအႀကိမ္

၂ဝ၁၃၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၊ စာမ်က္ႏွာ-၁၈၈၊ တန္ဖုိး-၃ဝဝဝ က်ပ္

ႏုိင္ဝင္းေဆြ၏ မသိန္းရွင္ဆီပုိ႔ ေပးပါကုိ လူငယ္တစ္ေယာက္ စာအုပ္တိုက္မွ ဒုတိယအႀကိမ္ ထုတ္ေဝ လိုက္သည္။ တစ္ခ်ိန္ က ျမန္မာစာေပ ေလာက တြင္ ေျပာစမွတ္ ျပဳရသည့္ စာေရးသူ ႏုိင္ဝင္းေဆြ၏ နာမည္ေက်ာ္ လက္ရာမြန္ တစ္ပုဒ္ လည္း ျဖစ္သည္။ ပိတ္ဆို႔ ကန္႔သတ္မႈမ်ားအၾကား ကာလမ်ား တြင္လည္း စာအုပ္ အေဟာင္းဆုိင္ မ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႕ေန ရဆဲ စာအုပ္ျဖစ္ၿပီး ယခု ဒုတိယအႀကိမ္ တရားဝင္ ထုတ္ေဝျခင္း ျဖစ္သည္။

သ႐ုပ္ေဖာ္အဖြဲ႕ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္ ၿပီး တံခါးပိတ္ စီးပြားေရးဝါဒ က်င့္သံုးစဥ္ကာလ ေမွာင္ခိုကုန္ကူးမႈအေပၚ အေျခခံ ထားသည္။ ဝတၳဳစတင္ေရး သားစဥ္ကာလမွာ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္ဟု ဆုိသည္။ တစ္နည္း ဆုိေသာ္ ေခတ္ တစ္ေခတ္ မွ ျမင္ကြင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။

ဝတၳဳတြင္ အဓိကဇာတ္ေကာင္ မ်ားမွာ ေက်ာက္ပန္းေတာင္-ေတာင္တြင္းႀကီး ရထားလမ္းပုိင္းမွ မီးရထား စာေရးကေလး ရင္ေမာင္ႏွင့္ ေမွာင္ခုိကူး သမကေလး ညိဳညိဳတို႔ ျဖစ္သည္။ ေမွာင္ခုိကုန္ကူးသည္ ဆုိေသာ္ လည္း အဓိက ကူးသန္းၾကသည္မွာ ထန္း လ်က္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ေခတ္အျမင္ ႏွင့္ဆုိေသာ္ အေတာ္ နားလည္ရန္ ခက္မည္ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ထုိအခ်ိန္ကလည္း သာမန္ျပည္သူတို႔ အေတာ္နားလည္ရ ခက္ေသာ ျပစ္မႈျဖစ္ခဲ့သည္။

ရင္ေမာင္ႏွင့္ ညိဳညိဳတို႔ ႏွစ္ဦးစလံုး မွာ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ေမတၱာရွိၾကေသာ္လည္း ႏွစ္ဖက္ မိသားစု အား ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္ ရန္ တာဝန္ကုိ ဦးစားေပး ထမ္းေဆာင္ေနၾက ရသူမ်ားျဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္က ေမွာင္ခိုကုန္ကူးျခင္း မွာ ရာဇဝတ္မႈ တစ္ခုျဖစ္ သကဲ့သို႔ ဤသုိ႔ ေသာ ေထာင္ႏႈတ္ခမ္းလမ္းေလွ်ာက္ ေနၾကရသူမ်ားအား အႏုိင္အထက္ အခြင့္အေရးရယူလိုေသာ အက်င့္ပ်က္ မ်ားလည္း မ်ားလွသည္။ ခ်မွတ္ထား ေသာ စည္းကမ္းႏွင့္တာဝန္၊ ႏုိင္လို မင္းထက္ အက်င့္ပ်က္မ်ား၊ လြမ္းေရး ထက္ ခက္ခဲေသာဝမ္းေရးစသည့္ ကိစၥမ်ားေျမာင္အၾကားမွ ေမတၱာ တရားသည္ ႀကိဳးတန္းလမ္းေလွ်ာက္ ေနရသည္။ အက်င့္ပ်က္ မီးရထားႏွင့္ ရဲဝန္ထမ္းတို႔၏ ဂုဏ္သိကၡာ ပုိင္းေစာ္ ကားမႈ မ်ဳိးစံုကုိလည္း ကုန္ကူးသူ အမ်ဳိးသမီးတို႔ ၾကံဳေတြ႕ၾကရသည္။ ထုိအခက္အခဲ မ်ားၾကားမွ ဖူးပြင့္လာခဲ့ရ ေသာ ေမတၱာတရား၏ အခိုက္အတန္႔ ကာလ တစ္ခုကုိမူ စာေရးသူမွ ဖန္တီးထားႏုိင္ခဲ့သည္။

ဇာတ္လမ္းအရ သာမန္အခ်စ္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း ေခတ္၏ပံုရိပ္ကုိ စူးစူးရွရွျမင္သာေစခဲ့ သည္။ စားဝတ္ေနေရးေလာက္ မည္သည့္ ေခတ္စနစ္ကိုမွ် ဂ႐ုမျပဳႏုိင္ရွာ ၾကသူ ေက်းလက္လူထု၏ ေနာက္ခံ ကားခ်ပ္ ျမင္ ကြင္းေၾကာင့္ သာမန္ ခ်စ္သူႏွစ္ဦး၏ ဇာတ္လမ္းမွာ ပုိမုိ ႂကြတက္လာေစခဲ့သည္။ ရင္ေမာင္ႏွင့္ ဘဝတူ မီးရထား ဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ စံရီ၊ ျမအုန္း၊ ခ်စ္ေဆြ၊ ဂါတ္ ဗုိလ္ဦးေအာင္ႀကီးစသူတို႔၏ စည္းကမ္း၊ တာဝန္ႏွင့္ ဘဝတူတို႔၏ စား ဝတ္ေနေရးအၾကား ႐ုန္းကန္၍ အလိုက္သင့္ရွင္သန္ေနခဲ့ၾကရပံုမ်ား၊ ညိဳညိဳႏွင့္ အတူ မေအးျမင့္၊ မေအးလွ၊ သင္းသင္း၊ ႏုႏု၊ မၫြန္႔ရီ၊ ဦးေပၚက စသည့္ ေမွာင္ခုိသမားမ်ား၏ဘဝ၊ အက်င့္ပ်က္ ရဲဝန္ထမ္း ထြန္းေမာင္ႏွင့္ အေပါင္းပါတို႔၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈမ်ား သည္ ရင္ေမာင္ႏွင့္ညိဳညိဳအေပၚ စီးမုိး အုပ္ဆုိင္းေနခဲ့သည္။ ေခတ္၏ အရိပ္တို႔ လႊမ္းမုိးျခင္းခံေနရေသာ သူတို႔၏ ေန႔စဥ္ဘဝဟုဆုိခ်င္သည္။

စာအုပ္တြင္ စာေရးသူက အျဖစ္အပ်က္ အတိုင္း ႐ုိး႐ုိးစင္းစင္း တင္ျပထားသည္ဟု ဆုိႏုိင္သည္။ စနစ္ ေၾကာင့္၊ လူေၾကာင့္ စသည္ျဖင့္ မည္သည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ မွ် ေပးမထားဘဲ လူသားတို႔အသက္ေမြးပံုခ်င္း ကြဲျပား ၾကပံုကုိသာ ေနာက္ခံျပဳ ထားသည္။ ေန႔တဓူဝ ဆက္ဆံရင္းႏွီးေနၾကရေသာ မီးရထားဝန္ထမ္းႏွင့္ ေမွာင္ခုိတို႔ ၾကား မွ ဆက္ဆံေရးကုိ ေမ်ာက္ သံုးေကာင္ မီးျခစ္တံဆိပ္ႏွင့္ ဥပမာဆုိထားသည္ မွာ ထိေရာက္လွသည္။ ဤလူတန္းစား ႏွစ္ရပ္သာမက ေခတ္စနစ္တစ္ခု လံုး၏ သ႐ုပ္ကုိလည္း ေပၚလြင္ေစ သည္။

ဝမ္းဝ႐ံုကေလးမွ်ပင္ မေလာက္ ငွပဲလ်က္ နာမည္ဆုိးႏွင့္ ရာဇဝတ္သား ဘဝေရာက္ရရွာသူ တို႔အေပၚ ႏုိင္ထက္ ကလူ ျပဳလိုၾကသူမ်ားမွာမူ ဇာတ္ လမ္း၏အဓိက လူၾကမ္း မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဤစ႐ိုက္ဆုိးတို႔ အေပၚကုိမူ စာေရးသူက ႐ႈတ္ခ်ထားသည္ဟု ဆုိ ႏုိင္သည္။ ရင္ေမာင္ႏွင့္ ညိဳညိဳတို႔၏ ေမတၱာ ဇာတ္လမ္းအတြက္ အဓိက အေႏွာင့္အယွက္ လည္း ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဘဝတူ အခ်င္းခ်င္း သံေယာ ဇဥ္ျဖင့္ ေဖးမကူညီလိုက္ေသာ ကုိစုိးေမာင္ႏွင့္ မေအးသြယ္တို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ သည္သာ အေမွာင္ထုၾကားမွ ခပ္မွိန္မွိန္ မီးပြင့္ငယ္တစ္ပြင့္ ျဖစ္ခဲ့သည္။

ဇာတ္လမ္းအဆံုးကုိမူ စာေရးသူ အဓိက ပစ္မွတ္ထားအျဖစ္ ဆုိလိုဟန္ တူေသာ စ႐ိုက္တုိ႔က ရက္စက္စြာ အဆံုးသတ္ေပး ခဲ့သည္။ ဇာတ္သိမ္းပုိင္းမွ ဇာတ္ရွိန္ အတက္အက် မ်ားသည္ စာဖတ္သူကုိ အဓိကဆြဲေဆာင္ ခံစားေစႏုိင္ခဲ့သည္။ အခြင့္မဲ့သူတို႔ ေလာကထဲမွ ဇာတ္ကြက္တစ္ကြက္ မွာ စာဖတ္သူ၏ စိတ္ႏွလံုးကုိ ထိရွ ေစခဲ့သည္။

ဤဇာတ္လမ္းကုိ စာေရးသူ သည္ ၁၉၆၅ တြင္ ပထမအႀကိမ္ ေရးသားၿပီးစီးၿပီး ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပျခင္း မျပဳႏုိင္ခဲ့ပဲ ၁၉၆၈ တြင္ ျပန္လည္ ေရးသားကာ ႐ႈမဝ မဂၢဇင္း တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ယခု လံုးခ်င္းဝတၳဳကုိမူ ၁၉၇ဝ တြင္ တတိယ အႀကိမ္ ယခင္မူေဟာင္းမ်ား ႏွင့္ ျပန္လည္တိုက္ဆုိင္ကာ ခ်ဲ႕ထြင္ ေရးသား ထုတ္ေဝ ခဲ့သည္။ ျပန္လည္ ေရးသားေသာ္လည္း စိတ္ကူးသစ္မ်ား ခ်ဲ႕ထြင္ထားၿပီး အတတ္ပညာပုိင္း ပုိမုိ လာခဲ့သည္ဟု ႐ႈမဝဦးေက်ာ္၏ အမွာစာတြင္ ဆုိထားသည္။

ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္လံုးတြင္ အဓိ ကဇာတ္လမ္း႐ိုးစင္းေသာ္လည္း ေခတ္ျမင္ကြင္းကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ရာတြင္မူ မိမိရရ ရွိလွသည္။ အေမွာင္ကာလ အၾကားမွ ရင္ေမာင္ႏွင့္ ညိဳညိဳ၊ ကုိစုိးေမာင္ႏွင့္ မေအးသြယ္တို႔၏ ေမတၱာတရား တို႔မွာ မွိန္ေဖ်ာ့ေသာ္လည္း ႏွစ္သက္ဖြယ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ဘဝတဏွာ အျဖစ္ စြဲၿငိေစသည္။ သတိျပဳမိသည္ မွာ ေခါင္းစဥ္ အမည္ေပးထားေသာ မသိန္းရွင္ဟူသည့္ ေမွာင္ခုိပစၥည္း လက္ခံသူကို ႐ုပ္လံုးႂကြ ဖန္တီးထားျခင္းမရွိ သည္ကုိ ျဖစ္သည္။ အျခားဇာတ္ ေကာင္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ေျပာစကား မဆုိစေလာက္တြင္သာ ဤအမည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဤေပ်ာက္ ကြယ္ေနေသာ အမည္ကုိ ဇာတ္သိမ္းခန္း ေရာက္မွသာ ေပၚလြင္ေအာင္ တြန္းတင္ ေပးလိုက္ျခင္းအား စဥ္းစားဖြယ္ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ မသိန္းရွင္ဆီပို႔ေပးပါ သည္ဝတၳဳအသြင္ႏွင့္ စာဖတ္ပရိသတ္ ၾကားမွ အျခားေသာ မသိန္းရွင္ မ်ားထံ လက္ေဆာင္ ပါးထားျခင္းျဖစ္မည္ ထင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေခတ္တစ္ခု၏ ပုစၦာ တစ္ပုဒ္အား ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ျပသလိုက္ေသာ ဂႏၳဝင္ ဝတၳဳေကာင္း တစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္ မွာကား ေသခ်ာသည္။

မည္သို႔ဆုိေစ ရသစာေပ ႏွစ္သက္ၾကသူတို႔၊ ျမန္မာစာေပေလ့လာၾကသူ တို႔၊ ႏုိင္ဝင္းေဆြ၏ ပရိသတ္တို႔ႏွင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ ေလ့လာသူတို႔၏ စာအုပ္စင္တြင္ ရွိထိုက္ေသာ စာအုပ္ေကာင္း တစ္အုပ္ျဖစ္သည္။ သံုးသပ္သူ အဖို႔ ဆုိရေသာ္ ရက္စက္ေသာ ေမးခြန္းတစ္ခုဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။

“ဟုိက အေမ ထမင္းစားရဖို႔.. ဒီက အေမ့ပစၥည္းေတြ ဖမ္းရတာေနာ္။ သူ႔အလုပ္မ်ဳိးေတာ့ ေကာင္ကေလး ႀကီးလာရင္ မလုပ္ခုိင္းေတာ့ဘူး။ သူသည္ အျခားသူမ်ား မၾကားႏုိင္ေအာင္ ခပ္တိုးတုိး ေျပာေနသည္။”(စာ-၇၃)

ဝဏၰလင္း

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*