ေဆာင္းပါး — မတ္ ၉၊ ၂ဝ၁၃

ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၅/၂၆-၂၀၁၃

ျမတ္မေနာဟိုတယ္မွ လမ္းေလွ်ာက္ ၿပီး ေအာက္ဖက္သို႔ စိုက္ဆင္းခဲ့လိုက္ ၾကသည္။ ေက်ာ္သူရ၊ ေကာင္းျမတ္ဦး တို႔က ကင္မရာတစ္လံုးစီလြယ္လ်က္ မိမိကေတာ့ တိုလီမုတ္စမ်ား ထည့္ ရန္ မႏၱေလးမွာ ဝယ္လာေသာ ဇစ္ဆြဲအိတ္ ပခံုုးခ်ိတ္လ်က္။ ကန္ႀကီး ေကြ႕ ဆိုင္ကယ္တက္(က္)စီသမား မ်ားက လွမ္းေအာ္ေမး ေနၾကသည္။ မိမိတို႔က လက္ကာျပၿပီး ခ်ယ္ရီစားေတာ္ဆက္ဖက္ ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့လိုက္ သည္။ နံနက္စာကို ျမန္ျမန္သြက္သြက္ စားရမည္။ ၿပီးလွ်င္ ဆရာမ သင္းျမ စႏၵီထံသို႔ ဖုန္းဆက္ရမည္ စသျဖင့္ အေတြးထဲမွာ စဥ္ထားလိုက္ရသည္။ စားရင္း ဆရာမထံ ဖုန္းဆက္သြယ္ ေတာ့ ဖုန္းမကိုင္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒဝီထံ ထပ္မံ ဆက္ျဖစ္သည္။ သူလည္း ဖုန္းမကိုင္။ ၿပီးေအာင္ ျမန္ျမန္ စားလိုက္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ ပံုမွန္တစ္ခြက္ လွမ္းမွာ၊ ထို႔ေနာက္ ဆရာမထံ ျပန္ဆက္။

“ကိုေဇာ္ခိုင္ဦးေရ၊ ကြ်န္မက အိမ္မွာ၊ ဦးေလးနားမွာ ေဒဝီရွိတယ္။ ေဆး႐ံုပဲ သြားလိုက္ေတာ့ေနာ္” ။ ေအာင္ပန္း ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုက ကန္ႀကီးႏွင့္ မ်က္ႏွာျပဳကာ ကုန္းကမူ အထက္မွာ ၿငိမ္သက္စြာ ရွိသည္။ မိမိတို႔ေဆး႐ံုဝင္း ထဲေရာက္သြားသည္ႏွင့္ တာဝန္က်သူမ်ားက မည္သူ႔ထံလာမွန္း သိေနပံု ရသည္။ သီးသန္႔ေဆာင္သို႔ ၫႊန္ျပ ၾကသည္။ တိုင္းရင္းသား၊ တိုင္းရင္းသူ အမ်ားစုကို ေဆး႐ံုေဟာက္စ္ခန္း ထဲ၌ လွမ္းေတြ႕လိုက္ရျပန္သည္။ သီးသန္႔ေဆာင္ အခန္း ၃။ ေဘးႏွစ္ ဖက္ရွိ အခန္းမ်ားက တံခါးေတြဖြင့္ ထားၾကၿပီး အခန္း ၃ က တံခါးကို ေစ့ထားတာေတြ႔ရသည္။ ဟသည္ဆို႐ံု သာဟထားသည့္  တံခါးၾကားကေန အခန္းတြင္းသို႔ ၾကည့္လိုက္မိသည္။ ဒရစ္ပိုက္ တန္းလန္းႏွင့္ ေခါင္းစြပ္ကေလး စြပ္ထားေသာ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာကို ဦးစြာျမင္လိုက္ရသည္။ ဆရာအိပ္ေပ်ာ္ေနဟန္ တူသည္။ တံခါးကို တြန္းပြင့္လိုက္ေတာ့ ေအာက္ ေျခက က်ပ္ေန၍ အသံက တဂ်စ္ဂ်စ္ ျမည္သြားရသည္။  နံေဘးတြင္ထိုင္ေန ေသာ ေဒဝီကို လွမ္းႏႈတ္ဆက္ရ သည္။ မိမိတို႔တစ္ေတြ ထိုင္သည္၊ ထသည္ကအစ ညင္သာစြာျပဳမူၾက ရသည္။ ခပ္တိုးတိုးေလ သံျဖင့္ ေဒဝီ ႏွင့္ စကားေျပာရသည္။

“ဖိုးဖိုးႀကီး အေျခအေန”ေဒဝီ က ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ဟန္ျဖင့္ “ကေန႔ေတာ့ အေျခအေနက တိုးတက္ပါတယ္” ဟု ျပန္ေျဖသည္။ ကုတင္ထက္မွ ဆရာႀကီးကို မိမိကၾကည့္ၿပီး စိတ္ထဲက အလိုလိုေမာလာရသည္။

“ေဆး႐ံုအုပ္က ေဒါက္တာ ေကာင္းျမတ္၊ သူကလည္း ကဗ်ာဆရာ ဆိုေတာ့ ဖိုးဖိုးႀကီးကို အေတာ္ ဂ႐ုစိုက္ ပါတယ္။ ၿပီး ေတာ့ မႏၱေလး က ေဒါက္တာ ေအာင္ႀကီးဆီကေန ၫႊန္ၾကား ခ်က္ေတြယူၿပီး ကုသေပးတာမို႔  အဆင္ေျပပါတယ္”

ေဒဝီ့စကားတခ်ိဳ႕ကို နားေထာင္ၿပီး ေခါင္းညိတ္။ ဆရာႀကီး ခႏၶာပါး လွပ္လွပ္ေလးက ေစာင္ပံုေအာက္ထဲ ေရာက္ေနရွာၿပီ။ မိမိ လက္ဝဲဖက္ တြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္ဘူးရွည္ႀကီးက မိုးတိုးမတ္တတ္။

“ထမင္းရည္ေလးနဲ႔ ပဲရည္ေလး စပ္ၿပီးေတာ့ ဇြန္းေလးနဲ႔ပဲ ဝင္ေအာင္ တိုက္ထားရတယ္။ ညပိုင္းေတာ့ အိပ္ေပ်ာ္ပါတယ္။ သမီးနဲ႔ ေမေမက တစ္လွည့္စီ ေစာင့္ေပးေနရတာေလ။ နာ့ (စ္) ကို ညပိုင္းမွ အကူေခၚထား တယ္”

ေဒဝီ့စကား အဆံုးတြင္ ေဒါက္တာ ေကာင္းျမတ္တို႔ ဝင္လာၾကသည္။ မိမိတို႔လည္း အခန္းတြင္းမွ အျပင္သို႔ ခဏထြက္ေပးလိုက္ၾကရသည္။ ကုန္းျမင့္ထက္မွ ေအာက္သို႔ လွမ္း ၾကည့္ရေသာ ေအာင္ပန္းျမင္ကြင္း။ ေတာင္ႀကီးတက္ရာ ကားလမ္းက ကန္ႀကီးနားတြင္ ေကြ႕ၿပီး ခပ္လြန္႔လြန္႔။

ဗထူးပန္းၿခံကိုလည္း လွမ္း ျမင္ေနရျပန္သည္။ ေရွ႕လ(မတ္လ)ဆို ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕သက္က ႏွစ္တစ္ရာ တင္းတင္း ျပည့္ေတာ့ မည္။ ၁၉၁၃-၂၀၁၃။

“နံနက္ေစာေစာအိပ္ရာမွ ႏိုးလာခ်ိန္တြင္ အျပင္ဘက္မွ ငွက္ ေအာ္သံမ်ားကို ၾကားလာရသည္။ ၾကက္တြန္သံ ကလည္း ခပ္ေဝးေဝးမွ ထြက္ေပၚလာသည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ မိုးလင္းခါနီးၿပီဟု အခ်ိန္နာရီကို သတ္မွတ္လိုက္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ သည္ အိပ္ရာေဘးမွ ကပ္လ်က္ထားရွိေသာ ေရဒီယို ခလုတ္ကို ဖြင့္လိုက္သည္။ ေရဒီယို အခ်ိန္မွတ္ ေတးသံမ်ား (သို႔) စကားေျပာသံမ်ားကို ၾကားလွ်င္ အသာနားေထာင္ရင္းက ေလး နာရီခြဲသည္ကို သိလိုက္ ရသည္”

(ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ၏ “ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း”မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္)

ယခု ေဆး႐ံုကုတင္ထက္မွ ပါးစပ္ခပ္ဟဟျဖင့္ ေျဖးေလးစြာျဖင့္ ႐ႈ႐ိႈက္ေနရေသာ ဆရာတစ္ေယာက္ ေရဒီယို ေလးထံ လက္မလွမ္းႏိုင္ရွာေတာ့ၿပီဟူေသာ အေတြးက မိမိကို ႐ိုက္ပုတ္ေနခဲ့ၿပီ။ ဟိုတုန္းက ေအာင္ပန္း ၿမိဳ႕မေဈး အေနာက္ဖက္၊ ျပင္သာ ေက်ာင္းတိုက္ ေျမာက္ေပါက္ထြက္ စပ္နားဆီက ဆရာကြန္းခိုရာ ၂ ထပ္ အိမ္ေလးထဲ ေရာက္လွ်င္ ခ်ယ္ရီတုတ္ နရီသံကို ဦးစြာၾကားခဲ့ရသည္။

“ေမြးေန႔တစ္ေန႔ ပင္းတယလမ္း၊ ျဖတ္သန္းေက်ာ္လ်က္ ကဆုန္ေတာင္တက္၊ ေႏြရက္ ေမႊးရွ၊ ထင္း႐ႈးထံုျမ၊ အျပန္လမ္း မွ ငါ့အားေပးေသာ၊ လက္ေဆာင္ ေတာင္ေဝွး ေပြးရင္းခ်ယ္ရီကိုင္း ျဖတ္သား။

ျဖတ္ခါစမို႔ ႏွင္းဆြတ္ စိမ္းဖတ္ လတ္ဆတ္ေနဆဲ၊ အမွီ သဟဲ တုတ္ကိုကိုင္ဆြဲ၊ ရဲရဲ တက္ႏိုင္ မယိုင္မေမာ၊ ေတာနံ႔ ေတာင္နဲ႔ သင္းပ်ံ႕လန္းဆန္း ခရီး လမ္းတြင္၊ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္လင္ ခ်ယ္ရီတုတ္က၊ အေဖာ္ေကာင္းရ”

“ခ်ယ္ရီကိုျပဳျပင္ရျခင္း”ကဗ်ာထဲတြင္ ဆရာေရးဖြဲ႕ သီကံုးေပးခဲ့ေသာ ကဗ်ာတစ္စ။ ဆရာက သူ႔ခ်ယ္ရီ တုတ္ေကာက္ေလးကို စြဲစြဲလန္းလန္း ျဖစ္ရာသည္။ ျဖစ္မွာေပါ့ သူ႔အေဖာ္ပဲ ဟာကိုး၊ ထိုခ်ယ္ရီတုတ္ေလး ကိုင္ၿပီး စမ္းတမ္း၊ စမ္းတမ္းႏွင့္ အိမ္ေဘးက ေျမကြက္လပ္ေလးထဲ လမ္းေလွ်ာက္ရသည္။ လမ္းတစ္ဖက္တြင္ ကန္ဇြန္းခင္းႏွင့္ ေဂၚရခါးပင္တို႔ ရွိသည္။ ညက ႏွင္းက်ထားသျဖင့္ အပင္တို႔က စိုတိုတို၊ အလင္းေရာင္ ကို မ်က္ေစ့က ျမင္ရေပမယ့္ သစ္ပင္မ်ားကိုေတာ့ ကြဲကြဲျပားျပား မျမင္ရ။ ႐ိုးတိုးရိပ္တိပ္မွ်သာ။ ဆရာဒဂုန္တာရာသည္ ထိုလမ္းကေလးကို အေခါက္ေပါင္း မ်ားစြာ ေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ခ်ယ္ရီ တုတ္ေလးက ဆရာ့ ဦးတည္ခ်က္မွ ေသြဖည္ မသြားရေအာင္ ထိန္းမတ္ကူမ ေပးခဲ့သည္။ ဆုတ္သည့္အခါ ဆုတ္၊ ေကြ႕သည့္အခါေကြ႕၊ ဆရာက လမ္းေလွ်ာက္ရင္း သစ္ပင္တို႔ကို စမ္းရသည္။ အရြက္မ်ားမွာ ခပ္စိုစို၊ ေအးျမျမ၊ ဦးတည္ခ်က္၏ ဒႆန(သို႔) သစၥာတရားကို ေတြ႕ရွိစျပဳလာ သည္ကို ဆရာက “ခ်ယ္ရီတုတ္ႏွင့္ ေဂၚရခါး ရြက္စိမ္း” တြင္ ေရးခဲ့ဖူးသည္။ မိမိသည္ ဆရာေရးဖြဲ႕ခဲ့ေသာ စာတခ်ိဳ႕၊ ကဗ်ာတခ်ိဳ႕ကို ျပန္အမွတ္ရမိရင္း ေစာင္ပံုထဲမွ တိုးထြက္လာ ေသာ ဆရာ့စာေရးလက္ကို ခပ္ဖြဖြေလး ဆုပ္ကိုင္လိုက္ မိသည္။ အေၾကာ စိမ္းစိမ္းႀကီးမ်ား ႐ုန္းၾကြေနသည့္ ဆရာ့လက္။ မိမိတို႔ စြဲလန္းႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ဖတ္ခြင့္ရခဲ့ေသာ “ေမ”ဝတၳဳ၊ “႐ုပ္ပံုလႊာ”၊ “ၾကာပန္းေရစင္” ဝတၳဳ၊ “ဒဂုန္တာရာ၏ ဒဂုန္တာရာ”၊  “ဧရာဝတီ၊ ယန္စီ၊ ေဗာ္လဂါ” ျပည္ပခရီး မွတ္တမ္း၊ “ဒဂုန္တာရာဝတၳဳ တိုေပါင္းခ်ဳပ္” စသည္တို႔ကို ယခုမိမိ ခပ္ဖြဖြ ဆုပ္ကိုင္ထားမိသည့္ “လက္” ျဖင့္ ေရးခဲ့ျခင္းပါလား။ သီးသန္႔ ေဆာင္ အခန္း ၃ထဲတြင္ တိတ္ဆိတ္ျခင္းက လႊမ္းမိုးေနသည္။ ဆရာအိုက္၍ ထင္သည္၊ ကုတင္ထက္မွ နည္း နည္း လႈပ္လာသည္။ ဘယ္ဖက္ဒူးက ေထာင္ထား၍ ေစာင္မ်ားက အလိုက္ သင့္မျဖစ္။ ဆရာမ သင္းျမစႏၵီ (ေဒၚျမင့္ ျမင့္စိန္)က ဦးေလး၊ ဦးေလးဟု ေခၚရင္း ေရေသာက္မလားဟု ေမးေနရွာ သည္။ ဆရာ့ႏႈတ္မွ မပီမသ အသံ ထြက္က်လာသည္။ ေသာက္ေရခြက္ထဲမွ ေရကို ဇြန္းျဖင့္ခပ္ၿပီး တစ္ဇြန္း ခ်င္းခပ္တိုက္ေပးေနသည္။ မိမိသည္ ထိုျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ၿပီး “အိုမင္း မစြမ္း” ဟူေသာ ဆရာႀကီး သခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ စကား သတိရေနမိသည္။ ေမာေမာပမ္းပမ္းျဖင့္ ဇြန္းထံ မွ ေရကို စုပ္ယူၿမိဳခ်ေနရွာေသာ ဆရာ ဒဂုန္တာရာ။ ဖိတ္စဥ္ က်လာေသာ ေရတခ်ိဳ႕ကို ဆရာမက တစ္႐ႈးစျဖင့္ လိုက္တို႔ေပးၿပီး ထပ္ေသာက္ဦးမလား ဦးေလးဟု ေမးေနျပန္သည္။ တစ္ခါ တုန္းက အတိအက်ေျပာရလွ်င္ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္က မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ ထုတ္ခဲ့ဖူးသည္။ “တာရာမဂၢဇင္း” ။ ဦးစြာ စိတ္ကူးသည္က သူငယ္ခ်င္း မ်ားႏွင့္ စုၿပီး “ဆန္းသစ္ဦး”။ တစ္လ ႏွစ္ႀကိမ္ထုတ္ စာေပဂ်ာနယ္။ ကာတြန္း ဦးဘဂ်မ္းထံ အဖံုးအပ္ဖို႔ စီစဥ္ၿပီးၿပီ၊ ဆရာက ဒိုင္ခံၿပီး ယဥ္ ေက်းမႈေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသည္။ ကေန႔ေခတ္ထိ နာမည္ေက်ာ္ ဆရာ့၏  “ေအာင္ဆန္း(သို႔)အ႐ိုင္း”ဆိုလွ်င္ ထို“ဆန္းသစ္ဦး” အတြက္ျဖစ္သည္။  မဟာေဆြ၏ “မယ္တို႔ျပည္ေမာင္တို႔ ျပည္” ဝတၳဳေဝဖန္ခ်က္၊ ေဂၚကီ၏ “ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း” ကို ဘာသာျပန္ထားၿပီး ဆရာမင္းသုဝဏ္ထံမွ ေရွး စာေပႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေဆာင္းပါး၊ ဗဟန္းရွိ ဆရာ ေမာင္တင့္ ထံမွ “လူႀကီးမ်ား အဖို႔ ပံုျပင္”တို႔ကို ေတာင္းထားၿပီးၿပီ။ ဝါးခယ္မရွိ သခင္ႏုထံမွ ျပဇာတ္တို တစ္ပုဒ္၊ ဆရာ ေဇာ္ဂ်ီ ထံမွလည္း ေမွ်ာ္လင့္လ်က္…။ သူ႔စိတ္ႀကိဳက္ အားလံုးစီစဥ္ၿပီးကာမွ “ဆန္းသစ္ဦး”က မထုတ္ျဖစ္ခဲ့။ ဆရာ ဒဂုန္တာရာမွာ မဂၢဇင္းမထုတ္ရ မေနႏိုင္သျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္ထုတ္ရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။

“တာရာမဂၢဇင္း” အမည္ျဖင့္ ထုတ္ေဝခြင့္ ေလွ်ာက္သည္။ ပန္းခ်ီ  ဦးဘၾကည္ထံ အဖံုးအပ္သည္။ “တာရာဆိုတာ လင္းအ႐ုဏ္ရဲ႕ အမွတ္အသားပါပဲ၊ ဆန္းသစ္လာရမယ့္ စာ ေပေခတ္ႀကီးရဲ႕ ေရွ႕ေတာ္ေျပး ၾကယ္ပြင့္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္” ဟု တာရာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာက ဦးဘၾကည္ကို တတြတ္တြတ္ရွင္းျပေနခဲ့သည္။ မိတ္ ေဆြမ်ား ျဖစ္ေသာ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္သန္းထြန္းတို႔ထံမွ ေဆာင္းပါး မ်ား ေတာင္းခံထားသည္။ ကိုဗဟိန္း က မမာသျဖင့္ မႏၱေလးေျပာင္းသြား ၍ စာမူမရ။ ျပည္ရွိ ဗန္းေမာ္တင္ ေအာင့္ထံမွ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ရၿပီ။ ေသခ်ာသည္က တာရာအမွတ္ ၁ တစ္အုပ္လံုးကို ဆရာဒဂုန္တာရာ ဒိုင္ခံၿပီး ေရးခဲ့ရျခင္းပင္။ “ေအာင္ ဆန္း(သို႔) အ႐ိုင္း”၊ “ညတစ္ည”၊ “ေငြေလွေပၚက အနမ္း”၊ “ကဗ်ာဆရာႏွင့္ ျပည့္တန္ဆာ” ေရးခဲ့ရေလသည္။ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၄ ရက္၌ တာရာမဂၢဇင္း ထြက္ခဲ့သည္။ ဒီဇင္ဘာ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ၿပီး ၁၉၅၀ ခုႏွစ္တြင္ ရပ္သြားခဲ့သည့္ မဂၢဇင္း၊ မိမိထံတြင္ ထို “တာရာ မဂၢဇင္း” စုစုေပါင္း ၄ အုပ္မွ်ရွိသည္။ အေတြးတို႔က ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္သြားရသည္။ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာက သူ႔ဝဲလက္မွ ထိုးသြင္းထားေသာ အပ္ပိုက္ကို ျဖဳတ္ပစ္ခ်င္ဟန္ျပၿပီး ပါးစပ္ မွ မပီဝိုးတဝါးစကားသံတို႔က အခန္းတြင္း၌ ႐ိုက္ခတ္ေနခဲ့သည္။ ဆရာမ က ဦးေလး၊ ဦးေလး ဟုေခၚၿပီး ဆရာ့ လက္ကို ဂ႐ုတစိုက္ ထိန္းထားရွာသည္။ ခဏအၾကာတြင္ ဆရာကေမာ သြားဟန္ျဖင့္ ျပန္မွိန္းသြားျပန္သည္။

“မသိတဲ့သူေတြက ဦးေလး ကို လာေခ်ာင္းၾကည့္ၾကတာ၊ ဦးေလးက ကက္ဆက္နဲ႔ အသံ ဖမ္းၿပီး စာေရးေတာ့ တစ္ခါတစ္ ေလ လူကမု(ဒ္)ဝင္သြားၿပီး ေဘး က ဘယ္သူနဲ႔မ်ား စကားေျပာေန ပါလိမ့္ေပါ့။ အဲသလို ပါးစပ္က ေျပာၿပီး စာေရးခဲ့တာ။ ၁၉၈၀ ဝန္းက်င္က စတာပဲ။ သုနာပရႏၱက စၿပီးေရးခဲ့တာ။ ကက္ဆတ္ ခလုတ္ On နဲ႔ Off ကို ျပန္နားေထာင္လိုက္၊ ျပန္ေရးလိုက္ ကေန႔ေနာက္ဆံုး “လက္ပန္းေတာင္းေတာင္ ေၾကညာခ်က္” အထိ ပါးစပ္နဲ႔ ေရးခဲ့တာေလ”

ဆရာမ သင္းျမစႏၵီက ဆရာ ဒဂုန္တာရာ စာေရးျခင္းပံုစံႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မိမိတို႔ကိုေျပာျပေနခဲ့သည္။ ထိုသို႔ ကက္ဆက္ထဲေျပာၿပီး စကားမ်ားကို (ဝတၳဳ၊ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး၊ ႐ုပ္ပံုလႊာ) ဆရာမက ျပန္ကူးၿပီး ေရး ေပးခဲ့ ရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ေလ ေျပာၿပီးသား စကားတခ်ိဳ႕ကို မႀကိဳက္လွ်င္ အသစ္ျပန္ေျပာျခင္းျဖင့္ ေရးသား ျခင္း။

“မုန္းစရာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္သည္ သိပ္စဥ္းစားတတ္သူ မဟုတ္၊ ဘာေၾကာင့္မုန္းရမွာလဲ၊ မႀကိဳက္သည္ႏွင့္ မုန္းရမည္ ဆိုသည္ကို ကြ်န္ေတာ္ နားမလည္၊ မႀကိဳက္ျခင္းသည္ မိမိႏွင့္သေဘာ ခ်င္းမတိုက္ဆိုင္ဟုသာ နားလည္ လိုက္သည္။ သေဘာခ်င္းမတိုက္ ဆိုက္တာဘာဆန္းသလဲ။သေဘာ ခ်င္းတိုက္ဆိုင္ရန္မလို။ တိုက္ ဆိုင္ခ်င္မွ တိုက္ဆိုင္မည္။ အယူ အဆ မတူသည္ႏွင့္ကြ်န္ေတာ္မည္ သူ႔ကိုမွ် မမုန္း။ မုန္းစရာမဟုတ္ ဟု တြက္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္က မုန္းသူမရွိဟု ေျပာ လိုက္ေသာအခါ တခ်ိဳ႕က နားမလည္။ ငယ္ရြယ္သူမ်ားသည္ ရန္သူဟူေသာ စကားကို ေျပာ တတ္ၾကသည္။မိမိႏွင့္အယူအဆ မတူ႐ံုျဖင့္ ရန္သူ ျဖစ္ရမည္လား။ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ အယူအဆမတူလွ်င္ ရန္သူမဟုတ္။ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္ အေထြေထြဟု ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေျပာ တတ္ၾကသည္။ မတူျခင္းေၾကာင့္ မတူသူကို ကြ်န္ေတာ္က ရန္သူ ဟူ၍ သေဘာမထား။ ရန္သူဟူ ေသာ စကားကလည္း က်ယ္ဝန္း လွသည္။ မည္သူ႔ကို “ရန္သူ”ဟု  ေခၚရမည္လဲ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ ေတာ္က “ရန္သူမရွိ” ဟုေျပာလိုက္ေသာအခါ ရန္သူဟု လြယ္ လြယ္ႏွင့္ ေျပာတတ္သူတို႔က သိပ္ လက္မခံခ်င္ၾက။ ဤသို႔ လက္မခံ ျခင္းကို ကြ်န္ေတာ္နားလည္သည္။ ကြ်န္ေတာ္က ယင္း “ရန္သူမရွိ မိတ္ေဆြသာရွိ” ဟု ေျပာလိုက္ ၿပီးကတည္းက ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ အရာ”

၁၉၁၉ ခုႏွစ္၊ ေမ ၁၀ ရက္ စေနတြင္ တစ္ဦးတည္းေသာ သား အျဖစ္ ေမြးဖြားခဲ့သူ။ ဧရာဝတီတိုင္း က်ိဳက္လတ္ ၿမိဳ႕နယ္ ထိုင္ကူျမစ္တန္း ရြာသားေလး ေမာင္ေ႒းၿမိဳင္။ ထင္ ရွားသည့္ ကေလာင္မ်ားက ဒဂုန္ တာရာ၊ ဗညားသီဟ၊ ေမာင္နန္းႏြယ္၊ သူမ၏ မိတ္ေဆြတစ္ဦး။ ပန္းခ်ီႏွင့္ ဂီတတြင္လည္း ဝါသနာထံုခဲ့သည္။ ဘဝ တစ္ေလွ်ာက္လံုး စာေပ အႏုပညာ ႏွင့္သာေနထိုင္ခဲ့သူ၊ လူပ်ိဳႀကီး။ ဟိုအရင္ ေမွာ္ဘီေဘာလံုးစက္႐ံုဝင္းထဲ ေနထိုင္စဥ္ကစၿပီး ကေန႔ ေအာင္ပန္း ျပည္သူ႔ေဆး႐ံု သီးသန္႔ေဆာင္ အခန္း ၃ ထဲအထိ ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာ့ ကို မိမိမွာ အႀကိမ္ေပါင္း မ်ားစြာ ေတြ႕ဆံု ႏႈတ္ဆက္ဂါရဝျပဳခြင့္ရခဲ့ျခင္း သည္…။

ေဇာ္ခိုင္ဦး

ဆက္စပ္သတင္းမ်ား

ေလဆိပ္ေရာက္တုိင္း ဂုဏ္ယူေနပါ

ေလဆိပ္ေရာက္တုိင္း ဂုဏ္ယူေနပါ

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၇
ပြင့္ေသာပန္းတို႔ လန္းေစဖို႔

ပြင့္ေသာပန္းတို႔ လန္းေစဖို႔

ရန္ကုန္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊ ၂၀၁၆

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*