ေဆာင္းပါး — ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၃၊ ၂ဝ၁၃

 

ပၪၥ႐ူပ စာအုပ္တိုက္က “စာကို စီလို႔ လြမ္းေတာ္မူတယ္ႏွင့္ ဆရာတင္မိုး (၆)ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရပြဲ”ကို ေတာ္ဝင္ ႏွင္းဆီ ၿငိမ္းခ်မ္း ခန္းမမွာ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ အခမ္းအနားမွာ သတင္းစာဆရာႀကီး ဦးဝင္းတင္၊ ေမာင္မိုးသူ၊ ဒါ႐ိုက္တာ ဝင္းေဖ၊ ဂုဏ္ထူး (ဦး) သိန္းႏိုင္၊ ေဒၚမာမာေအး အစ ရွိတဲ့ ဆရာတင္မိုးနဲ႔ အေနရင္းႏွီးသူ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ တူညီသူ၊ သူ႔ကဗ်ာ သူ႔စာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူေတြ ခန္းမအျပည့္ လာေရာက္ေပါင္းဆံုၾကပါတယ္။

အစီအစဥ္အရ မိမိက အဖြင့္ အမွာစကား ေျပာၾကားရမွာျဖစ္ေပမယ့္ ကားလမ္းျပည့္က်ပ္လို႔ နာရီဝက္ေလာက္ အခ်ိန္ေနာက္ က်သြားတဲ့အတြက္ အမွတ္တရ အဖြင့္ အမွာစကားကို ဆရာႀကီးဦးဝင္းတင္က စေျပာရတယ္။ မိမိေရာက္သြားေတာ့ ဒုတိယေျမာက္အျဖစ္ ဂုဏ္ထူးဦးသိန္းႏိုင္က ေျပာေနပါၿပီ။ အဲဒီေနာက္မွာမွ မိမိက ေျပာခဲ့ ရပါတယ္။

မိမိေျပာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေတာ့- မိမိရဲ႕ ဇာတိက မေကြးတိုင္း၊ နတ္ေမာက္နယ္သား ျဖစ္ၿပီး ဆရာ တင္မိုးက မႏၱေလးတိုင္း၊ ျမင္းျခံ ခ႐ိုင္၊ ေတာင္သာနယ္က ကန္ၿမဲစၾကမ္း (ေစာင္းခ်မ္း)သားျဖစ္ၾက ေပမယ့္ မိမိတို႔ အခ်င္းခ်င္းက ဆရာစဥ္ဆက္ အရ ဆရာတူ တပည့္ေတြခ်င္းျဖစ္ၾကတာ ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အခ်င္းခ်င္း တရင္းတႏွီးျဖစ္ ၾကရတာပါ။

သူတို႔ ရန္ကုန္ကို ေရာက္လာၾကေတာ့ မိမိက မြန္ျပည္နယ္၊ ေတာင္စြန္းကို တိပိဋကစာေမးပြဲအတြက္ စာက်က္ ဖို႔ ေရာက္ေနၿပီ။ ရန္ကုန္မွာစာ ျပန္ဆိုၿပီးတဲ့အခါ စာသင္တိုက္ တစ္ခုမွာ စာခ်ကူေနရင္း ရန္ကုန္မွာပဲ အေနမ်ား လို႔ သူတို႔နဲ႔ ျပန္ဆံုၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ဝင္းထဲက ဦးနီ လၻက္ရည္ဆိုင္မွာ ေသာၾကာဝိုင္း ဆိုတဲ့ စာေပ စကားဝိုင္း ကလည္း ပံုမွန္ျဖစ္ေနပါၿပီ။

၁၉၈၅-၈၆ ခုႏွစ္ စာေမးပြဲရာသီ အစေရာက္ေတာ့ ေတာင္စြန္းေဒသမွာ ဆယ္တန္းႏွစ္ႏွစ္က် လူငယ္ေလးေတြ ပညာေရး လမ္းစေပ်ာက္ၿပီး ေမွာင္ခို ရထားေပၚ ေရာက္ကုန္ၾကတဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စကားစပ္မိၾကရာ က မိမိေနတဲ့ ေတာင္စြန္း က ေရႊေစတီ ေက်ာင္းတိုက္မွာ ပညာဒါနလုပ္ငန္း လုပ္ၾကဖို႔ တိုင္ပင္ဆံုးျဖတ္ ၾကပါ တယ္။ ေသာၾကာဝိုင္းေတာ္သားမ်ား ျဖစ္ တဲ့ ဆရာဦးသာႏိုး၊ ေမာင္စြမ္းရည္၊ သခ်ၤာဦးလွေဆာင္၊ ဦးဟုန္ဝမ္၊ ဦးစိုင္းေအာင္ဝင္း၊ ဘိုင္အိုမင္းသစ္ အစရွိတဲ့ ရန္ကုန္မွာ ဘာသာရပ္ အလိုက္ နာမည္ႀကီး ဆရာစံုတို႔ ပါဝင္ တဲ့ ပညာဒါနပြဲႀကီးပါ။

ေသာၾကာေန႔ညေန ဦးနီ လၻက္ ရည္ဆိုင္မွာ ဆံုၾက၊ ေနာက္ေန႔လိုက္ ႏိုင္မည့္ ဆရာစာရင္းယူ၊ စေနေန႔ မနက္ေစာ ေလးနာရီ အျမန္ရထားနဲ႔ ေတာင္စြန္းသြားၾက။ တနဂၤေႏြေန႔ ညေနရထားနဲ႔ ရန္ကုန္ျပန္ၾကနဲ႔ ပင္ပန္းၾကေသာ္လည္း ေပ်ာ္စရာ လည္းေကာင္း၊ ေအာင္လည္း ေအာင္ျမင္တဲ့ ပညာဒါနပြဲႀကီးပါပဲ။

အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ ၈၈-ခုႏွစ္ေရာက္ေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႕ ပညာဒါန ကလည္း ေပးလွဴခြင့္ မရေတာ့ဘဲ ရပ္ဆိုင္း သြားပါေတာ့တယ္။ မိမိက အရင္က ကူညီလက္စ ျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ ကစာသင္တိုက္မွာပဲ စာခ်ကူရင္း ေသာၾကာဝိုင္းမွာေတာ့ မပ်က္မီအထိ အားလံုးပံုမွန္ ဆံုျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေသာၾကာဝိုင္းလည္း ရပ္ ဆိုင္းသြားေတာ့တယ္။

အေရးအခင္းၿပီးေတာ့ ဆရာဂ်မ္းလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းမွာ ၿမိဳ႕ရေဆာက္တည္ရင္း စစ္အာဏာရွင္ေဘးရန္ ကို တိမ္းေရွာင္ေနရတယ္။ စာစကားေပစကား အေပါင္းအသင္းတို႔ရဲ႕ စကားငတ္ရင္ ထမင္းငတ္သည္ထက္ ဣေႁႏၵမရ ျဖစ္တတ္တဲ့ သူ႔ဝါသနာ အတိုင္း အျပင္ထြက္ခ်င္တယ္ တကဲကဲ လုပ္ေနလို႔ ေန႔လည္ေန႔ခင္းမွာ မိမိက သြားေရာက္ၿပီး အေဖာ္လုပ္စကား ေျပာေပးရပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း သူ အဖမ္းခံရတာပါပဲ။ ၿမိဳ႕တြင္းက ရဲစခန္းအခ်ဳပ္ေတြမွာ ဟိုေျပာင္းဒီေရႊ႕ ထားရင္း ေနာက္ဆံုး ၿမိဳ႕လယ္အခ်ဳပ္ခန္းကေန အင္းစိန္ကို ေျပာင္းရေတာ့မယ္ ဆိုေတာ့ ပန္းခ်ီယဥ္ မင္းပိုက္နဲ႔အတူ သူ႔မိသားစုမ်ားပါ သြားေရာက္ႏႈတ္ဆက္ၿပီး အားေပး စကားေျပာလိုက္ေသးတယ္။ အဲဒီ ေနာက္ သံုးႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ လူခ်င္းကြဲေနၾကတယ္။ ေထာင္က လြတ္ၿပီး ေနာက္တစ္ရက္မွာ သြားေတြ႕ခဲ့ ပါတယ္။ ေနာက္မၾကာခင္မွာပဲ ေတာင္စြန္းကို သြားခ်င္တယ္ ဆိုတာနဲ႔ ေခၚသြားခဲ့ပါတယ္။

ေရာက္ခါစမွာေတာ့ “ေတာနဲ႔ ေတာင္နဲ႔၊ ေက်ာင္းနဲ႔ ဘုရားနဲ႔ ေအး ခ်မ္းလိုက္တာ”လို႔ ဝမ္းသာစကား ေျပာပါေသး တယ္။ ဒါေပမယ့္ မိမိေနတဲ့ ေက်ာင္းက ရဲဘက္စခန္းနဲ႔ စပ္ေနေတာ့ အဲဒီစခန္းထဲကပဲ ျဖတ္သြား ျဖတ္လာ လုပ္ရတာပါ။ ႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔ၾကေတာ့ တပည့္ေဟာင္းေတြက ေခၚလို႔ အဲဒီရဲဘက္စခန္း အတိုင္းပဲ ျဖတ္ၿပီး လၻက္ရည္ဆိုင္ သြားၾကရာက ျပန္လာေတာ့ “ဦးဇင္း မနက္ျဖန္ ျပန္ေတာ့မယ္”တဲ့။ “ဘာေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ႀကီး ေျပာင္းလဲသြားရတာတုန္း” ဆိုေတာ့ “ေက်ာင္းမွာ ေနရတာကေတာ့ ေအးခ်မ္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအဝတ္ျဖဴနဲ႔ လူေတြကို ျမင္ရတာ ရင္ထဲမွာ ႏွလံုးနာတယ္၊ ဘယ္လိုမွ ခံစားလို႔မရဘူး”တဲ့။ ၿပီးေတာ့ “တပည့္ေတာ္ငယ္စဥ္ ကတည္းက ရြာမွာဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္နဲ႔ အဖိတ္ေန႔ ဥပသကာလွည့္ရတာကို အလြန္ေပ်ာ္တယ္၊ ဒီအဝတ္ကို အလြန္ ျမတ္ႏိုးခဲ့တာ၊ အခုေတာ့ .. အင္း .. ဒီေကာင္ေတြ လူေတြကိုသာ မကဘူး လူေတြ႐ိုေသေလးစားတဲ့ အဝတ္ျဖဴကိုေတာင္ စိတ္နာစရာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကတယ္” ဆိုၿပီး တက္ေခါက္ ပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ မနက္ေစာကားနဲ႔ ျပန္မွာဆိုေတာ့ တစ္ညလံုးလိုလို မအိပ္ဘူး စကားေတြ ေျပာေနပါတယ္။

သူနဲ႔ စပ္မိတဲ့ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္း ျဖစ္ေတြထဲက သူေလးစားအားက်ၿပီး အတုယူခဲ့တဲ့ သူတို႔ ေမြးရပ္ေျမက ငယ္ ဆရာေတာ္ “ေတာင္ေဝွးေခါက္ ဦးပြား” အေၾကာင္းကေတာ့ ထူးထူးျခားျခား မွတ္သားစရာပါ။ တကယ္ကို အတုယူ အားက်စရာ လည္းေကာင္းသလို မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ဒီလိုဆရာ ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ျမစ္တပည့္ ေတာ္ခဲ့ တာကို ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ လြန္းလို႔ စာတစ္ပုဒ္ေရးခဲ့ ဖူးပါေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေတာ့ ကဗ်ာဆရာ တင္မိုး ဆိုတဲ့ အမည္ကို သံုးခြင့္မရလို႔ ကၿမဲစၾကမ္းက ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးလို႔ပဲ သံုးခဲ့ရတယ္။

အဲဒီဆရာေတာ္ဆီက သူအတုယူ အားက်ခဲ့မိတာေတြကေတာ့ – ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ေမြးရာပါ လက္ပြားေလး ကိုလည္း အျမတ္တႏိုးဂုဏ္ ယူတယ္။ “နတ္ျပည္မွာ သိၾကား၊ လူ႔ျပည္မွာ ငပြား” လို႔ေတာင္ ေၾကြးေၾကာ္ေလ့ ရွိသတဲ့။ ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ကပ္ပါးရပ္ပါး ေအာက္က်ိဳ႕ခံတဲ့ စိတ္မ်ိဳးလည္း ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘူးတဲ့။ အဲဒီတုန္းက ကၿမဲစၾကမ္း သူႀကီး ဦးတလုပ္ ဆိုတာ အေတာ္တန္ခိုး အာဏာထက္သတဲ့။ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ကဆို ဘုရား ထူးရမတတ္ တေလးတစား ေခၚေဝၚေျပာ ဆိုရတာ။ တခ်ိဳ႕ ဆရာေတာ္ သမားေတာ္မ်ား ကေတာင္ “သူႀကီးမင္း” ဆိုၿပီး တေလးတစား ေျပာဆိုၾကေပမယ့္ ဆရာေတာ္ပြားက ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ေအာက္မက်ိဳ႕ဘူး “တလုပ္” လို႔ပဲ ေခၚသတဲ့။ ဒီစိတ္ဓာတ္ကို ၾကားရေတာ့ သူကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ထဲက – “တို႔အေဖကား ေနရာ တစ္ခု၊ ရလိုမႈတြက္ အလုအယက္၊ ေျခကိုဖက္ဟု သားရွက္မခံေတာ့ ပါၿပီ” ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ကေလးကို သတိရမိလိုက္ တယ္။

ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔ရပ္သူ႔ရြာ ဘယ္လိုဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ေပမယ့္ ရပ္ရြာကို ခ်စ္လည္း ခ်စ္၊ ငဲ့လည္း ငဲ့တယ္။ ရပ္ရြာမွာ အစားအေသာက္ ခ်ိဳ႕တဲ့လြန္းလို႔ တပည့္ႀကီးျဖစ္တဲ့ မႏၱေလးက ေရႊေရးေဆာင္ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့ သဒၵါအေက်ာ္ ဆရာေတာ္(ဦးပ႑ဝ)က သူ႔ဆီမွာ ေအးေအးေဆးေဆး သီတင္းသံုးနား ေနဖို႔ လာပင့္တဲ့အခါ “ဦးပ႑ဝတို႔က ၿမိဳ႕ေပၚမွာ စာဝါေတြ ေန႔စဥ္ခ်ေနေတာ့ ကုသိုလ္ေတြ မ်ားလွပါၿပီဗ်ာ၊ ဒီအရပ္ သားမ်ားက ကုသိုလ္ အလြန္နည္းၾကပါတယ္။ ကုသိုလ္မ်ားၿပီးသား ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အပူေဇာ္ခံ သက္သက္ အျဖစ္နဲ႔ မေနပါရေစနဲ႔၊ ကုသိုလ္နည္း ၾကသူေတြ ကို ခ်ီးေျမႇာက္ရင္း ဒီမွာပဲေနပါရေစ” ဆိုၿပီး ျငင္းဆန္ခဲ့သတဲ့။

မိမိအေနနဲ႔ ဧကန္ဧက ေျပာရဲ ပါတယ္။ ခုလိုအေျခအေနမွာ ဆရာ တင္မိုးသာ အသက္ရွင္ေနေသးရင္ အေမရိကန္ လို ႏိုင္ငံႀကီးက သူ႔လို ပညာရွင္ႀကီးကို ရာသက္ပန္ တာဝန္ ယူေစာင့္ေရွာက္ပါရေစလို႔ ဘယ္လိုပဲ ဖိတ္ေခၚပါေစ ဆရာတင္မိုးကေတာ့ သူ႔ဆရာေတာ္ႀကီးအတိုင္း “ခင္ဗ်ား တို႔ဆီမွာက ဒီမိုကေရစီေတြ ရလွပါၿပီ ဗ်ာ၊ ဒီလိုေနရာမွာ ဇိမ္ခံ႐ံုသက္သက္နဲ႔ မေနပါရေစနဲ႔၊ ဒီမိုကေရစီ နည္းၾက ေသးတဲ့ က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံက ျပည္သူေတြ ကိုပဲ ကိုယ္စြမ္းႏိုင္သမွ် အလုပ္အေကြ်း ျပဳဖို႔ ျပန္ပါရေစ” လို႔ ေျပာၿပီး အျမန္ ျပန္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ကို ဘယ္ေတာ့မွအပ်က္ မခံဘူး။ ဘုရားရွင္ကို ၾကည္ညိဳလြန္း လို႔ မန္းစက္ေတာ္က ေျခေတာ္ရာကိုလည္း ႏွစ္စဥ္မွန္မွန္ ဦးေခါင္းနဲ႔တိုက္ၿပီး ကန္ေတာ့ပူေဇာ္ေလ့ရွိသတဲ့။ သက္ေတာ္ ေထာက္ လာေတာ့ အေဝးကပဲ အာ႐ံုျပဳပူေဇာ္ဖို႔ ေလွ်ာက္ထားၾကေပမယ့္ လက္မခံဘူး။ ႏွစ္စဥ္အေရာက္ သြားတယ္။ သက္ေတာ္(၈၃)ႏွစ္ အေရာက္မွာေတာ့ က်န္းမာေရးကလည္း အေတာ္ခ်ိဳ႕တဲ့ေနၿပီျဖစ္လို႔ တားေပမယ့္ မရဘူး။ လိုက္ပို႔ ဆိုလို႔ လိုက္ပို႔ၾကရတယ္။

ေျခေတာ္ရာရွိတဲ့ ေတာင္ေျခေရာက္ ေတာ့လည္း ထမ္းစင္နဲ႔ ပို႔ပါရေစဆိုတာ မရဘူး၊ အေဖ့ဆီ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ဖို႔ သြားတာ ဒီလို ဟိတ္ႀကီးဟန္ႀကီးနဲ႔ မသြားဘူး ဆိုၿပီး ေျခလ်င္ပဲလက္ႏွစ္ဖက္က တစ္ေယာက္စီတြဲေပးရတာတဲ့။ ေရာက္ခါနီးေတာ့  “ေရာက္ေတာ့မဟ၊ ေရာက္ေတာ့မဟ” ဆိုၿပီး အားတင္း တက္တယ္။ ေျခေတာ္ရာေရွ႕ ေရာက္ ေတာ့ လက္ႏွစ္ဖက္ ေရွ႕ေထာက္ၿပီး အသက္႐ွဴ မွန္ေအာင္ မနည္း ႐ွဴေနရေသးသတဲ့။ ၿပီးေတာ့မွ ပခံုးႏွစ္ဖက္ မွာ တပည့္ တစ္ေယာက္စီ ထိန္းေပးၿပီး ေျခေတာ္ရာနဲ႔ နဖူးနဲ႔ထိၿပီးေတာ့ ကန္ေတာ့တာ။ ေနာက္ဆံုး သံုးႀကိမ္ ေျမာက္မွာေတာ့ ဟင္းဆိုတဲ့ သက္ျပင္းခ်သံနဲ႔အတူ ေျခေတာ္ရာကိုနဖူးနဲ႔ တိုက္ၿပီး ဝပ္ေနရာက “ၾကာလွခ်ည့္” ဆိုၿပီး မ ထူလိုက္ေတာ့ အသက္ေပ်ာက္ေနၿပီတဲ့။ ဆရာဂ်မ္းလည္း သူ႔ေျမ၊ သူ႔ေရကို ခ်စ္ျမတ္ ႏိုးတာ၊ ငဲ့ညႇာတာ၊ သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္ ကို ေနာက္ဆံုးအထိဆုတ္ကိုင္ၿပီး ထြက္သက္ကို ထုတ္သြားခဲ့တာေတြဟာ ဒီစိတ္ဓာတ္နဲ႔ မျခားပါပဲ။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အားလံုးသိထားၾကတဲ့ အတိုင္း ဆရာဂ်မ္းႏိုင္ငံျခားကို ထြက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဥေရာပ တစ္ခြင္၊ အေမရိကန္၊ ဩစေတးလ် တို႔အထိ ကမၻာကုန္ က်ယ္သေရြ႕လို႔ ဆိုရမေလာက္ပါပဲ။ ေရာက္ေလရာရာ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ လည္း သာမန္ခရီးသြား တစ္ေယာက္အျဖစ္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔စာေပ၊ သူ႔စိတ္ဓာတ္၊ သူ႔ လုပ္ရပ္၊ သူ႔ပညာကို ေလးစားၾကသူေတြ ဝိုင္းဝိုင္းလည္ပါ။ ဂုဏ္ျပဳထိုက္တဲ့ မဟာဧည့္သည္ႀကီးအျဖစ္နဲ႔ ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် ဝိုင္းလို႔၊ အံုလို႔ပါ။ အရင္က တင္မိုးဆိုတဲ့ ဖန္မီးအိမ္ အျဖစ္နဲ႔ ျမင္ၾကသူမ်ားေပမယ့္ ခုေတာ့ ကမၻာ့ ေကာင္းကင္ တစ္ခြင္လံုးမွာ ၾကယ္တာရာေတြ ဝန္းရံခေနတဲ့ တကယ့္လမင္းႀကီး တစ္ဆူ ျဖစ္ေနပါၿပီ။

ခံျပင္းနာက်ည္းမႈတို႔ရဲ႕ တြန္းအားနဲ႔ ထြက္လာတဲ့ သူ႔ကဗ်ာေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ကိုေလး (အင္းဝ ဂုဏ္ရည္) ေျပာသလို ေျပာရရင္ေတာ့ “တင္မိုးက ပုဂံဒ႑ာရီေတြ ထဲက ရွင္မထီးရဲ႕ဓာတ္လံုးလိုပဲ”တဲ့။ ခ်ဥ္ရည္ ထဲ ေလာင္းေနတုန္းက အေရာင္ မထြက္ဘူး။ ေနာက္ဆံုး၊ စိတ္နာၿပီး ကုဋီအိမ္ထဲ ပစ္ခ်လိုက္ေတာ့မွ သိဒၶိေတြေပါက္ ၿပီး အေရာင္ေတြ ဖ်ာထြက္လာတယ္၊  ေခ်းေရနဲ႔ ခ်ဥ္ေရ လြဲေနတာကိုးတဲ့။ သူငယ္ခ်င္းႀကီး လည္း ဝန္ထမ္းဘဝမွာတုန္း က ေရးတဲ့ကဗ်ာေတြဟာ သူ႔ငယ္စံခ်ိန္ေတာင္ မမီဘူး။ ဝန္ထမ္းက ထုတ္လိုက္ၿပီး ေထာင္ထဲ ပစ္ခ်လိုက္ေတာ့မွ ထြက္လာလိုက္တဲ့ကဗ်ာေတြ အေရာင္တဖိတ္ဖိတ္နဲ႔ သိဒၶိေတြေျမာက္လို႔တဲ့။

ဟုတ္တယ္။ ဒ႑ာရီထဲက ရွင္မထီးရဲ႕ဓာတ္လံုးဟာ သိဒၶိေတြ ဝင္ၿပီးတဲ့အခါ ကန္းေနတဲ့မ်က္လံုးေတြကို ေကာင္းေအာင္၊ ပိတ္ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြကို ပြင့္ေအာင္၊ မ်က္ဆံထြက္ၿပီး ေဟာက္ပက္ျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္လံုး ေတြကို အေကာင္း ပကတိျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ သတဲ့။

သူ႔ကဗ်ာေတြကလည္း ဒီအတိုင္း ပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးအသိစိတ္ေတြ၊ မ်ိဳး ခ်စ္စိတ္ စစ္စစ္ေတြ ခ်ိဳ႕တဲ့ေနၾကတဲ့ မ်က္လံုးေပါင္း မ်ားစြာကို ပြင့္လင္းေအာင္၊ မခြ်တ္ယြင္းေအာင္၊ ေတာက္ပ ထက္ျမက္လာေအာင္စြမ္းေဆာင္ခဲ့ တယ္ မဟုတ္လား။

မေန႔က ဖတ္လိုက္ရတဲ့ ဆရာ ဦးသာႏိုးရဲ႕ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ ဆရာတင္မိုးတို႔လို တိုင္းျပည္အတြက္ အသိ စိတ္ဓာတ္ ႀကီးမားလို႔ တာဝန္ရွိတဲ့အတိုင္း တာဝန္သိမႈ၊ တာဝန္ ေဆာင္ရြက္မႈတို႔နဲ႔ အက်ဥ္းခ်ခံရသူ ေတြကို အဂၤလိပ္လို အသိစိတ္ အက်ဥ္းသား (prisoner of conscience) လို႔ ေခၚပါသတဲ့။

လူယဥ္ေက်းတို႔ နယ္ပယ္မွာ ဆန္႔က်င္တဲ့ ေဝါဟာရႏွစ္ခုျဖစ္တဲ့ အသိ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ အက်ဥ္းသားဆိုတာကို တြဲၿပီး ဒီ “အသိစိတ္ အက်ဥ္းသား” ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရႀကီးကို မဆီမဆိုင္ တြဲသံုးေနၾကတာဟာ မ်က္ႏွာမွာ အျဖဴနဲ႔အမဲ ကန္႔လန္႔ ၾကက္ေျခခတ္ ထင္ေနတဲ့ အမာရြတ္ႀကီး လိုပါပဲ။ ဘယ္လိုပဲ စိန္ေရႊရတနာေတြ ဆင္ထားပါေစ၊ မ်က္ႏွာ မွာ အမာရြတ္ၾကက္ ေျခခတ္ႀကီးနဲ႔ လူပံုအလယ္ဝင္ဆန္႔ ဖို႔ဆိုတာ အေတာ္ႀကီးကို အရွက္နဲမွ သာ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မွာပါ။ ရွက္တတ္ သူတိုင္းအတြက္ေတာ့ ေတြးၾကည့္႐ံုနဲ႔ေတာင္ ေခါင္းမေဖာ္ဝံ့စရာႀကီးပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီမ်က္ႏွာျပင္ ၾကက္ေျခခတ္ အမာရြတ္ႀကီးက ဒီႏိုင္ငံမွာေရာ တျခား ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕တို႔မွာေရာ ဒီေန႔အထိ ထင္းထင္းႀကီး ထင္ေနတုန္းပါပဲ။ ကမၻာ့ အလယ္မွာ သိကၡာရွိရွိ လူရာဝင္ခ်င္ရင္ ေတာ့ ဒီၾကက္ေျခခတ္ အမာရြတ္ႀကီး ကိုလည္း ဖ်က္ကို ဖ်က္ၾကရပါလိမ့္မယ္။ ဒါကိုမဖ်က္ဘဲ လူေတာထဲတိုးဖို႔ႀကိဳး စားေနရင္ေတာ့ အရွက္နည္း တာကို လူသိ႐ံုက လြဲၿပီး ဘာမွထူးလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဆရာတင္မိုးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အထူးေျပာခ်င္တာ တစ္ခုကေတာ့ ဆရာတင္မိုးဟာ သူ႔ဆရာေတာ္ နည္းတူ သူ႔ေျမ၊ သူ႔ေရ ဘယ္ေလာက္ခ်ိဳ႕တဲ့ ေနေန ခ်စ္ခင္တတ္၊ ငဲ့ညႇာတတ္သူပါ။ သူ႔ဆရာေတာ္လိုပဲ သူအသိရွိရွိ လက္ခံ ထားတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ ကိုလည္း အသက္ထက္ဆံုး ဖက္တြယ္ထားသူပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ဆရာေတာ္ ဟာ သူျမတ္ႏိုးရာ ျမတ္ဗုဒၶာ ေျခေတာ္ ရာေပၚမွာ နဖူးတင္ၿပီး ေနာက္ဆံုး ထြက္သက္ကို ႐ွဴထုတ္ခြင့္ရသြား သလို ေတာ့ သူခ်စ္တဲ့ ေျမေပၚမွာ ေနာက္ဆံုး ထြက္သက္ကို ႐ွဴထုတ္ခြင့္ ရမသြားခဲ့ပါဘူး။

ဆရာတင္မိုးဟာ တိုင္းတစ္ပါးေျမမွာ ေခါင္းခ်ေနသူ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕႐ုပ္ၾကြင္းကို ျမႇဳပ္ႏွံမထားေသးပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕႐ုပ္ၾကြင္း အ႐ိုးျပာကို အိုးမွာထည့္ၿပီး သုႆာန္အေဆာက္ အဦႀကီးတစ္ခုရဲ႕ ေက်ာက္နံရံမွာ ယာယီနား ေနဆဲပါ။ သူရဲ႕႐ုပ္ၾကြင္းကို သူခ်စ္တဲ့ေျမမွာ နားေနခြင့္ရေရး အတြက္ သူ႔ကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူတိုင္း ႀကိဳးစားရမယ့္ တာဝန္ရွိေနပါေသး တယ္။ ဒီတာဝန္ကိုလည္း အျမန္ဆံုး ေက်ပြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းလို ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ အမိေျမ အတြက္ အသိစိတ္၊ အခ်စ္စိတ္ ႀကီးမားတဲ့ ဆရာဂ်မ္း အသိစိတ္ အက်ဥ္းသား အျဖစ္က လြတ္ေျမာက္ၿပီး  အသိရွိရွိ လႈပ္ရွားၾကသူတို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းလႈပ္ရွားဖို႔ အမိေျမကို အျမန္ျပန္လာပါလို႔ ဆုေတာင္း တိုက္တြန္းရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။

ဓမၼေဘရီ အရွင္ဝီရိယ (ေတာင္စြန္း)

ဆက္စပ္သတင္းမ်ား

ေလဆိပ္ေရာက္တုိင္း ဂုဏ္ယူေနပါ

ေလဆိပ္ေရာက္တုိင္း ဂုဏ္ယူေနပါ

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၇
ပြင့္ေသာပန္းတို႔ လန္းေစဖို႔

ပြင့္ေသာပန္းတို႔ လန္းေစဖို႔

ရန္ကုန္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊ ၂၀၁၆

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*