ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ုံး ဒုတိယဥကၠ႒ေနရာကေန သူ ႏႈတ္ထြက္လႊာတင္လိုက္႐ုံမက သူ ႏႈတ္ထြက္တာ၊ သူႀကံဳေတြ႕ ေနရတာေတြကို သတင္းမီဒီယာကေန ဖြင့္ခ် ေျပာဆိုလိုက္တဲ့အခါ နာမည္ေက်ာ္ စတီရီယို အဆိုေတာ္ႀကီး၊ နာမည္ မေက်ာ္လိုက္ေသာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား စတဲ့ ဘဝေတြကေန ပရိသတ္ျမင္ကြင္းမွာ ရံဖန္ရံခါသာ ေပၚလာသူ ဘဝေရာက္ခဲ့တဲ့ ပေလးဘိြဳင္ သန္းႏိုင္ တစ္ေယာက္ဟာ သတင္းဂ်ာနယ္ေတြေပၚမွာ သတင္းႀကီး ဖန္တီးသူ အျဖစ္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ျပန္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမၿမိဳ႕(ျပင္ဦးလြင္)ဘီတီဘရားသား ေကာ္ဖီဦးဘဦး၊ ဦးဘျဖဴ၊ ဦးဘတူ၊ ဦးဘသိန္း၊ ဦးအံ့ႀကီး ညီအစ္ကို အသိုင္းအဝိုင္းက ေပါက္ဖြားလာခဲ့ၿပီး၊ သူကေတာ့ ေမၿမိဳ႕သား မဟုတ္၊ ရန္ကုန္မွာ ေမြးသူလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ၁၉၆၅-၆၆ ဝန္းက်င္ကတည္းက Dreams Maker ေတးဂီတဝိုင္းက ဒရမ္တီးခတ္သူ၊ အဆိုေတာ္ ၁၉၆၈ စတီရီယို (Stereo)ေတးဂီတ လမ္းသစ္ ေဖာက္ရာမွာ ဘီးတဲလ္စ္ရဲ႕ Ger Back ကို “ေခါက္ထား”သီခ်င္း၊ “ညေမႊးပန္း” သီခ်င္းေတြနဲ႔ ထိပ္ဆံုးက လမ္းေဖာက္ ပါဝင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။

ပေလးဘိြဳင္ သန္းႏိုင္

ပေလးဘိြဳင္ သန္းႏိုင္

စတီရီယို ဂီတေလာကမွာ ဒရမ္တီးေကာင္း႐ံုမက၊ ဒရမ္တီးခတ္ပံု လွပလို႔ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၿပီး သူတည္ေထာင္တဲ့ ပေလးဘြိဳင္ တီးဝိုင္းဟာလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ဝန္းက်င္အထိ ထိပ္တန္းေတးဂီတဝိုင္းတစ္ဝိုင္းအေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ Music Concert ေတြ လွည့္လည္ တီးခတ္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၆၈ ကေန ၁၉၇၃-၄ ဝန္းက်င္အထိ စတီရီယို သီခ်င္း၊ တိပ္ေခြေတြကို နာမည္ တိတိက်က် တပ္ေလ့မရွိလို႔ ပေလးဘိြဳင္ သန္းႏိုင္ရဲ႕ ေရွ႕ပိုင္းသီခ်င္း တိပ္ေခြေတြကို ရည္ၫႊန္းရ ခက္ေပမယ့္ လမ္းဆက္္ေလွ်ာက္မယ္၊ ပန္းသီး ဖီလင္၊ စၾကဝဠာနဲ႔ ၿပိဳင္ပြဲ၊ ေရႊသီခ်င္းမ်ား၊ အခ်စ္ေလွ၊ ခ်စ္ရမၼက္စသျဖင့္ သီခ်င္းေခြတိုင္း ႏိုင္ငံအႏွံ႔ ေပါက္ခဲ့သူ တကယ့္ထိပ္တန္း အဆိုေတာ္တစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။

LPJ သိန္းတန္(ေခၚ)ျမန္မာျပည္သိန္းတန္က စတီရီယို (တစ္နည္း အားျဖင့္ Pop & Rock ေတးသြား)ေတြကို ဖယ္ခြာၿပီး “စံုေတာၿမိဳင္” သီခ်င္းေခြေတြကို သီဆိုေတာ့ ပေလးဘိြဳင္သန္းႏိုင္က “တစ္ပင္တိုင္ မင္းသားႀကီး” အမည္နဲ႔ ျမန္မာသံ သီခ်င္းေတြကို ဆိုင္းဝိုင္းႀကီးေတြပါ သံုးၿပီး သီဆို ထြက္ေပၚခဲ့ပါေသးတယ္။

၁၉၈ဝ ေက်ာ္ကာလေတြမွာ ႏိုင္ငံ စီးပြားေရး က်ပ္တည္းလြန္းတဲ့အခါ တစ္ခ်ိန္က Elite ေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို စြန္႔ခြာၾကပါတယ္။ ပေလးဘိြဳင္ သန္းႏိုင္လည္း ႏိုင္ငံရပ္ျခားကို စတင္ေျခဆန္႔ၿပီး ၁၉၈၈ ဝန္းက်င္မွာ ျမန္မာေျမ ျပန္လာတဲ့အခါ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးဝင္းေဖနဲ႔ အခ်စ္ေလွဆိုတဲ့ဇာတ္ကားကို ေခါင္းေဆာင္ မင္းသားအျဖစ္ ပါဝင္႐ိုက္ကူးခဲ့ပါေသးတယ္။

၂ဝဝဝ ျပည့္ဝန္းက်င္မွာ ပေလးဘိြဳင္သန္းႏုိင္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္လာၿပီး ေတးဂီတ အလုပ္နည္းနည္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ မ်ားမ်ား လုပ္ကိုင္ေနရာက သူ႔သီခ်င္းေတြနဲ႔ လူငယ္ပရိသတ္နဲ႔ ထိေတြ႕ႏိုင္ဖို႔ ပလက္တီနမ္ သီခ်င္းမ်ား ေတးအယ္လ္ဘမ္ကို သီဆို၊ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ တီးခတ္ထုတ္ေဝခဲ့ပါ တယ္။

ေတးဂီတသမား၊ နာမည္ေက်ာ္ အဆိုေတာ္မို႔ ဂီတအစည္းအ႐ံုးမွာ ဂီတေလာကအက်ဳိး သယ္ပိုးဖို႔ တာဝန္ေတြ ဝင္ယူခဲ့ေပမယ့္ ထင္သလိုမဟုတ္၊ ဘာမွ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ေပးလို႔ မရတာေၾကာင့္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဆိုတဲ့ နာမည္သာ ရွိတာေၾကာင့္ သူထြက္ရေၾကာင္း ေျပာလာပါတယ္။ အႏုပညာရွင္ေတြ အတြက္ အႏုပညာ အခြင့္အေရးေတြ ကာကြယ္ဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ အစည္းအ႐ံုးေတြအျပင္ ဘာေတြလိုလာၿပီလဲ အႏုပညာရွင္ ေတြရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ ေအဂ်င္စီနဲ႔ ေအးဂ်င့္ေတြလား၊ ဥပေဒပညာရွင္ေတြလား။ ပေလးဘိြဳင္သန္းႏိုင္က လႈပ္ခါအသံျပဳ လုိက္တဲ့ျဖစ္ရပ္က ဘယ္အထိ အက်ဳိးသက္ေရာက္မလဲ။ သံစံုထြက္ေနတဲ့ ျမန္မာဂီတ၊ ျမန္မာသီခ်င္း ေတာအုပ္ထဲက ဒရမ္ Roll  ႐ိုက္ခတ္ လိုက္တာေပပဲလား။

ၾကည္လင္ေအး

ဆက္စပ္သတင္းမ်ား

ဒုတိယေျမာက္ လုပ္ႀကံခံရျခင္း

ဒုတိယေျမာက္ လုပ္ႀကံခံရျခင္း

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၃၀၊ ၂၀၁၇
ဖိုရမ္တစ္ခုေပၚမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအျမင္

ဖိုရမ္တစ္ခုေပၚမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအျမင္

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၁၅၊ ၂၀၁၇

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*