စာအုပ္သံုးသပ္ခ်က္ — ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂ဝ၁၃

သကအလျပဇာတ္၊ ဦးႏု၊ မ်ိဳးျမန္မာစာေပ
၂၀၁၂၊ ႏိုဝင္ဘာလ၊ စာမ်က္ႏွာ-၁၅၀၊ တန္ဖိုး-၁၈၀ဝ က်ပ္

ဦးႏု၏ သကအလ ျပဇာတ္ကို မ်ိဳးျမန္မာစာေပမွ ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္မံထုတ္ေဝလိုက္သည္။ ဦးႏု၏ နာမည္ေက်ာ္ ျပဇာတ္ တစ္ပုဒ္လည္းျဖစ္ၿပီး ပထမအႀကိမ္ကို ၁၉၆၁ ခုႏွစ္တြင္ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။

သူရာေမရိယ (အရက္ေသာက္ျခင္း)၊ ကာေမသုမိစၦာ (မိမိကာမပိုင္ မဟုတ္သူတို႔ႏွင့္ ေဖာက္ျပားျခင္း)၊ အကၡဓုတၲ (အေလာင္းအစား ၾကဴးျခင္း)၊ လၪၨဂၢါဟ (တန္စိုး လက္ေဆာင္ယူျခင္း) စသည့္တို႔၏ ထိပ္စအတိုေကာက္ စကားလံုးမ်ားကို ယူ၍ ျပဇာတ္အမည္ ေပးထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ယင္းအျပစ္တို႔၏ အေၾကာင္း၊ အက်ိဳးတို႔ကို သိရွိေစလို ရင္းလည္းျဖစ္သည္။

ဦးႏုသည္ ျပဇာတ္ပါဇာတ္လမ္းကို ယင္းႏွင့္နီးစပ္ရာဝန္ႀကီး၊ ႏိုင္ငံေရးေလာကကို ေနာက္ခံထား ဇာတ္လမ္း ဆင္ထားသည္။ အဓိကဇာတ္ ေကာင္ႏွစ္ဦးမွာ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီး ဦးဘိုးလံုးႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္သင္တန္း ဆရာႀကီး ဦးစံလင္းတို႔ျဖစ္ၿပီး အျခား ဝန္ႀကီးကေတာ္၊ ဝန္ႀကီး၏သား၊ ဝန္ႀကီး၏ သူငယ္ခ်င္း၊ စီးပြားေရးသမား စသည့္ ဇာတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္ ပံ့ပိုးဝန္းရံထားသည္။

ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးျဖစ္စ ဦးဘိုးလံုးသည္ အေပ်ာ္မယားႏွင့္ စီးပြားေရးသမားတို႔၏ ပေယာဂေၾကာင့္ အာဏာတြင္ ယစ္မူးေနသည္။ ပါးစပ္မွ ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး မည္မွ်ပင္ေရရြတ္ေနေစကာမူ လိင္ အေပ်ာ္ အပါး၊ ေလာင္းကစား၊ မူးယစ္ေသစာ တို႔တြင္သာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနသည္။ ကြန္ျမဴနစ္ ေခါင္းေဆာင္ ဦးစံလင္းသည္ လည္း ကြန္ျမဴနစ္ ေတာ္လွန္ေရးကို ရြတ္ဆိုေနေသာ္လည္း ဘဝတူရဲေဘာ္ခ်င္းအေပၚ စည္းမေစာင့္ သိကၡာမဲ့ျခင္း၊ ေခါင္းပံုျဖတ္ျခင္း ၊ အာဏာရွင္ ဆန္ဆန္ျပဳမူျခင္း တို႔သာ တြင္တြင္ လုပ္လ်က္ရွိသည္။ အယူဝါဒေရးရာမ်ား ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ိဳးရွိရာရွိေၾကာင္း မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ေပ။

ဦးစံလင္း၏ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ သင္တန္းတြင္ ဦးဘိုးလံုး၏သား တက္ေရာက္ရာတြင္မူ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီး၏ သားသည္ ကြန္ျမဴနစ္ျဖစ္ လာခဲ့သည္။ ဝန္ႀကီးသည္လည္း ရရွိေသာ အာဏာကိုအလြဲသံုး၍ အတိုက္အခံမ်ား အေပၚ ဖိႏွိပ္ရာမွ နာမည္ပ်က္ စာရင္းျဖင့္ ထိုင္ခံုလႈပ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္မူ ေလာကဓံတရားမ်ားအေပၚ အသိတရား ရ၍ ရာထူးအာဏာတို႔မွ စြန္႔ခြာလိုေသာ ဦးဘိုးလံုးသည္ ဆရာျဖစ္သူ ဦးစံလင္း အဖမ္းဆီးခံရသည္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ သားျဖစ္သူ ကိုယ္တိုင္၏ ေသနတ္ ပစ္ခတ္မႈျဖင့္ ေသဆံုး ခဲ့ရသည္။

စာေရးဆရာ တစ္ပိုင္း၊ ႏိုင္ငံေရးသမား တစ္ပိုင္းျဖစ္ေသာ ဦးႏုသည္ ဤျပဇာတ္ကိုလည္း တစ္စံုတစ္ခုေသာ ႏိုင္ငံေရး ဦးတည္ခ်က္ကို ရည္ရြယ္၍ ေရးသားသည္ဟု ေယဘူယ် ဆိုႏိုင္သည္။ ျပဇာတ္ကို ေရးသားၿပီး စီးခ်ိန္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ျမင္ကြင္းကို တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း သ႐ုပ္ေဖာ္ျခင္း အသြင္လည္းျဖစ္သည္။ ပိုပိုသာသာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကြက္ အခ်ိဳ႕ေပါင္းစပ္၍ ထိုေခတ္ထိုကာလ ႏိုင္ငံေရးေလာက၌ ေျခ႐ႈတ္ေနၾကေသာ အစိုးရအဖြဲ႕ ႏွင့္ အတိုက္အခံ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွ ပုဂၢိဳလ္ အခ်ိဳ႕အား ခပ္စပ္စပ္ တို႔ထိထားျခင္း ဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။

အတိုက္အခံ ႏွစ္ဖြဲ႕စလံုး၏ ႏိုင္ငံေရး ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ကိုလည္း ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ စကားတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာဆိုေစ ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထို စကားမ်ားဆိုေနသူတို႔၏ လုပ္ရပ္မွာ မူအေျပာႏွင့္အလြဲႀကီးလြဲေနပံုကို အစီအစဥ္တက် ဖန္တီးထည့္သြင္းထားသည္။ ပါးစပ္မွ မည္သို႔ပင္ ဆိုေနေစကာမူ ဇာတ္ေကာင္တို႔၏ စိတ္ အတြင္းမွ အာဏာ ယစ္မူးစိတ္ ညစ္က်ယ္က်ယ္မ်ားကိုလည္း တစ္စြန္းတစ္စ ေဖာ္ထုတ္ထားသည္။ ထိုအခ်ိန္က အာဏာရ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တစ္ဦးပီပီ ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒ၏ အႏၱရာယ္ကို လည္း ထည့္သြင္းတင္ျပထားသည္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး ေလာက၏ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ပ်က္ယြင္းမႈအခ်ိဳ႕ကို ျပည္သူလူထုထံ ထုတ္ေဖာ္ တင္ျပ လိုက္ျခင္းဟု ဆိုႏိုင္သည္။

ဒီမိုကေရစီ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကေသာ ႏိုင္ငံသားတိုင္း အတြက္ အက်ိဳးမဲ့ပ်က္စီးေစေသာ တရားအခ်ိဳ႕ကို မီးေမာင္း ထိုးျပခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံအက်ိဳး မဲ့ေစေသာ အျခားအေၾကာင္းအရာ မ်ားစြာ ရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဦးႏုကမူ ဤတရား ၄ ပါးကိုသာထုတ္ႏႈတ္တင္ ျပထားသည္။ ဤသည္မွာလည္း ဦးႏု၏ ပင္ကိုယ္အား သန္ေသာ ဘာသာေရး စိတ္ အေျခခံႏွင့္လည္း ဆိုင္မည္ဟု ယူဆသည္။ ျပဇာတ္တြင္ အာေဘာ္မ်ားသာအဓိက တည္ေဆာက္ ထားၿပီး ဇာတ္လမ္း အသြင္မွာမူ အေျဖာင့္အတိုင္း ျဖစ္သည္။ အခန္း ၃ ခန္းသာ ပါဝင္ေသာ္ လည္း ေျပာစကားမ်ားျဖင့္သာ ခ်ိတ္ဆက္ထားသျဖင့္ အဖတ္ျပဇာတ္ တစ္ပုဒ္သာျဖစ္သည္။

ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးျဖစ္စ ဦးဘိုးလံုးကို တံစိုးလက္ေဆာင္ႏွင့္ ဦးစြာ ခ်ဥ္းကပ္လာသူအမည္အား ဦးၾကင္ေစြ႕ဟု ေပးထား သည္မွာ သတိျပဳ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ျဖစ္သည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ အက်င့္သီလ၊ စာရိတၲ ခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ ႏိုင္ငံ ေခါင္းေဆာင္ တာဝန္ ယူထားၾကသူမ်ားအတြက္ သတိေပး တပ္လွန္႔ေသာ ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ လည္း ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ဟူသည္ တရားေစာင့္ေသာသူတို႔၏ တိုင္းျပည္တြင္သာ တည္တံ့ႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရည္ရြယ္ ေရးသားသည္ဟု စာေရးသူ၏ အမွာစကားတြင္ ဆိုထားသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ ဒီမိုကေရစီလမ္း အတြက္ အေႏွာင့္အယွက္အခ်ိဳ႕ကို ဦးႏုကမီးေမာင္းထိုးျပခဲ့သည္။ ေခတ္ေဟာင္း တစ္ခုမွ ဝါဒျဖန္႔လက္ရာတစ္ ခုဆိုေသာ္လည္း သီလ၊ စာရိတၲ၊ ပ်က္စီးရာ အေၾကာင္းခံသည္ အတူတူခ်ည္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္သည္။ လက္ရွိ ေခတ္ကာလျမင္ကြင္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ ဆင္ျခင္ႏိုင္မည္လည္း ျဖစ္သည္။ ဇာတ္ေကာင္တို႔ ၏ ေျပာင္ေျမာက္ေသာ ေျပာစကားမ်ားမွတစ္ဆင့္ စာေရးသူ၏ ဖန္တီးမႈကို ရရွိခံစားႏိုင္မည္လည္း ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေရး စာေပႏွစ္သက္သူတို႔ ဦးႏု၏ ပရိသတ္တို႔၏ စာအုပ္စင္တြင္ ရွိထိုက္ေသာ ဖတ္႐ႈဆင္ျခင္ဖြယ္ စာအုပ္ေကာင္း တစ္အုပ္ျဖစ္သည္မွာကား ေသခ်ာသည္။ ဦးႏု၏ သေရာ္စာေကာင္း တစ္ပုဒ္ဟုလည္း ဆိုခ်င္သည္။

“ဦးဘိုးလံုး။ ။ မင္းမသိဘူးဟ မသိုက္။ ဒီလိုဟာမ်ိဳး မလုပ္တတ္တဲ့ ဝန္ႀကီးဟာ ဝန္ႀကီးအခ်င္းခ်င္းထဲမွာ ေခတ္မမီဘူးဆိုၿပီး တယ္ေအာက္က် တယ္ကြ။

ေဒၚစပ္သိုက္။ ။ တယ္ေနာ္၊ ပါးႀကီး ထပ္႐ိုက္လိုက္လို႔ ေခတ္မမီဘူး ျဖစ္သြားမယ္။”(စာ-၄၃)

ဝဏၰလင္း

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*