ေဆာင္းပါး — ဧၿပီ ၅၊ ၂ဝ၁၃

“ေဘာလံုးတစ္လံုးကို လမ္းေလွ်ာက္ တတ္ခါစ ကေလးငယ္ တစ္ဦးေရွ႕ကို ခ်လိုက္ပါ။ ထိုကေလးသည္ ျဖဴသည္ ျဖစ္ေစ၊ မည္းသည္ ျဖစ္ေစ၊ ေယာက်ာ္းေလးျဖစ္ေစ၊ မိန္းကေလး ျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ၊ ခ်မ္းသာသည္ ျဖစ္ေစ၊ အာရွမွျဖစ္ေစ၊ အာဖရိကမွ ျဖစ္ေစ၊ ေဘာလံုးကို ေျခေထာက္ျဖင့္ ကန္လိုက္မည္ သာ ျဖစ္သည္။ ေဘာလံုး သည္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဘာသာစကားတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္”

မွန္ပါသည္။ ယေန႔ ကမၻာသည္ ကား ေဘာလံုးကမၻာ။ ကမၻာေပၚတြင္ ေဘာလံုးပြဲမရွိေသာ ေနရာမရွိ၊ ေဘာလံုး မကန္ေသာ ေနရာမရွိ။ “ေဘာလံုး တစ္လံုးကို ဘာျဖစ္လို႔ လူ ၂၂ ေယာက္က ဝိုင္းလုေနတာလဲ။ တစ္ ေယာက္ တစ္လံုးစီ ေပးလိုက္ ပါလား”ဟု ျပက္လံုးထုတ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ေဘာလံုးပြဲဆိုတာ လူခ်င္းအား ၿပိဳင္သည္။ နည္းပညာခ်င္း အားၿပိဳင္သည္။ စုစည္းမႈ အားၿပိဳင္သည္။ ညီၫြတ္မႈ အားၿပိဳင္သည္။ စည္းလံုးမႈ အားၿပိဳင္သည္။ ဖန္တီးမႈ အားၿပိဳင္သည္။ ထိုထိုေသာ အားၿပိဳင္မႈမ်ား ကို မက္မက္ စက္စက္ၾကည့္႐ႈၾကရ သည္။ ၄ ႏွစ္ ၁ ႀကိမ္ က်င္းပသည့္ ကမၻာ့ဖလား ေဘာလံုးၿပိဳင္ပြဲႀကီးမ်ိဳး ဆိုလွ်င္ တစ္ကမၻာလံုး ညံညံကြ်က္ ကြ်က္၊ ကြ်က္ကြ်က္ညံညံ။ အားေပးသူ ပရိသတ္မ်ား ကလည္ တစ္ကမၻာလံုး ရြရြၾကြၾကြ၊ ၾကြၾကြရြရြ။ မ်က္ ေမွာက္ေခတ္ကာလက အၿပိဳင္အဆိုင္ မ်ားေသာ ေခတ္၊ လူသားေတြ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ပိုမို အားထုတ္ ရေသာ ပင္ပန္းရေသာေခတ္၊ ဘဝ အေမာမ်ားကို ေဘာလံုးပြဲမ်ားက တစ္ခဏတာ စုပ္ယူ ေျဖေဖ်ာက္ေပးသည္။ ၁ ပတ္ ၁ ႀကိမ္ေလာက္ေတာ့ ေဘာလံုးပြဲ မ်ားတြင္ ႏွစ္ႏွစ္လိုလို စီးေမ်ာေပ်ာ္ဝင္ ရင္း ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ဘဝကို ရင္ဆိုင္ ရပ္တည္ လ်က္ရွိသည္။

ကြ်န္ေတာ္ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ေသာ အက္ေဆး ဆရာတစ္ဦးရွိသည္။ မႏွစ္ ကသူ၏ အက္ေဆးတစ္ရာ စာအုပ္ ထြက္ရွိ ထားသည္။ထို အက္ေဆးဆရာက လူေတြကို စာဖတ္ျခင္း၊ မဖတ္ျခင္း၊ ေပတံျဖင့္ အကဲျဖတ္ၾကည့္ေလ့ ရွိသည္ ဟု ေျပာသည္။ ေယဘူယ် အားျဖင့္ စာဖတ္ျခင္း၊ မဖတ္ျခင္းက လူသားတို႔၏ ေတြးေခၚေျပာဆိုမႈအား မတူ ကြဲျပားျခား နားေစသည္ ကေတာ့ အမွန္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ခါတစ္ေလ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ စာဖတ္ေလ့ မရွိေသာ္ လည္း ဘဝေပးအသိျဖင့္ ေတြးေခၚေျပာဆို လုပ္ကိုင္ေသာသူ မ်ားကိုလည္း ႀကံဳေတြ႕ရတတ္သည္ ဟု ဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေပတံ သည္လည္း က်ိဳးပ်က္တတ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ကြ်န္ေတာ္က စာဖတ္ျခင္း ေရာ၊ ေဘာလံုးပြဲ ၾကည့္ျခင္းပါ ဝါသနာပါသူ။ စာေပမိတ္ေဆြေရာ ေဘာလံုးမိတ္ေဆြမ်ားပါရွိသည္။ စာအုပ္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ လူသားဆန္မႈ၊ မဆန္မႈတို႔ကို ခံစားႏိုင္ သကဲ့သို႔ ေဘာလံုးပြဲမ်ားမွ တစ္ဆင့္လည္း လူသား စိတ္ဓာတ္ ကို ခံစားရႏိုင္သည္။ လူ အမ်ားစုကေတာ့ ေဘာလံုးပြဲမ်ားကို ခံစားတတ္ၾကသည္။  အထူးသျဖင့္ ပုရိသမ်ားက ေဘာလံုးပြဲကို ပို၍ ႀကိဳက္တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုရိ သမ်ားကို အကဲခတ္ရာ၌ ကြ်န္ေတာ္ က ေဘာလံုးပြဲမ်ား ကို ခံစားတတ္ ျခင္း ရွိ၊ မရွိ ေပတံျဖင့္လည္း ၾကည့္ ေလ့ရွိသည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ အတၲ ေနာမတိအရ ေဘာလံုးပြဲ မ်ားကို ေလ့ေလ့ထံုထံု မရွိေသာ ပုရိသအခ်ိဳ႕သည္ ရံဖန္ရံဖန္ ကတ္ကတ္ သတ္သတ္ ျဖစ္တတ္ေလ့ ရွိသည္ဟု ခံစား ရဖူးသည္။ အံ့ဩစြာပင္ ကြ်န္ေတာ္ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ေသာ အက္ေဆးဆရာ က ေဘာလံုးပြဲမ်ားအေပၚ အာ႐ံု ခင္းခင္း က်င္းက်င္း ရွိတတ္သူ မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ အက္ေဆးဆရာ၏ လူသားဆန္ေသာ စိတ္ႏွလံုးေၾကာင့္ သူႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္အၾကား ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္မႈက ၾကည္သာ စိမ္းလန္းၿမဲျဖစ္သည္။

ေဘာလံုးပြဲ၏ သေဘာတြင္ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြ ျဖစ္တတ္ျခင္းလည္း ပါသည္။ မႏိုင္ဘူးဟု ထင္ေသာ အသင္းက ႏိုင္တတ္ သည္။ ဒါသည္ပင္ ေဘာလံုးရသ ဟုလည္း ဆိုၾက သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ပရိသတ္မ်ားက ပို၍ စြဲလန္း ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေဘာလံုးပြဲ၏ အႏိုင္အ႐ံႈးက ျပင္းျပေသာ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို ျဖစ္ေပၚေစ သည္။ ေဘာလံုးပြဲ အႏိုင္အ႐ံႈးက ေဘာလံုးသမား၊ နည္းျပတို႔ အေပၚတြင္သာ အခါခပ္သိမ္း တည္မွီေနသည္ေတာ့ မဟုတ္။ ဒိုင္လူႀကီး၏ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္အေပၚတြင္လည္း မူတည္ေန သည္။ ေဘာလံုးသမားမ်ား ကစားပံု ေကာင္းေသာ္ လည္း မထင္မွတ္ဘဲ ဒိုင္လူႀကီး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ပြဲ၏ အေျခအေန ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ သြားေသာ အေနအထား မ်ိဳးႀကံဳေတြ႕ရတတ္သည္။ ဥပမာ ကစားသမားတစ္ဦးကို အနီ ကတ္မျပသသင့္ဘဲ ျပလိုက္ သျဖင့္ ကစားသမား တစ္ေယာက္ေလ်ာ့သြား ၿပီး အ႐ံႈးကို ရင္ဆိုင္ရသည္မ်ိဳးရွိ တတ္သည္။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ ကစား သမားမ်ားေရာ၊ နည္းျပမ်ားေရာ၊ ပရိသတ္မ်ားေရာ ထိုအ႐ံႈးကို ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံႏိုင္သည့္ ဆႏၵမရွိ ၾကေသာ္လည္း ဒိုင္လူႀကီး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အယူခံ တက္ေရာက္ခြင့္မရွိ၊ ျပင္ဆင္မႈ တတ္ေရာက္ခြင့္ မရွိ၊ ေစာဒက တက္ခြင့္မရွိ၊ ေဘာလံုး ဥပေဒအရ ဒိုင္လူႀကီး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သာ အၿပီး ျပတ္ျဖစ္သည္။ ဒိုင္လူႀကီး ကလည္း ေဘာလံုးပြဲျမင္ကြင္း အတြင္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္ကိုသာ အေျချပဳ၍ ခ်က္ျခင္း ဆံုးျဖတ္ရသည္။ ျမင္ကြင္းျပင္ပ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားခြင့္မရွိ။ ဥပမာ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ ကမၻာ့ဖလားဗိုလ္လုပြဲတြင္ ျပင္သစ္ႏွင့္ အီတလီ ယွဥ္ၿပိဳင္ကစားၾကသည္။ ကစားေနရင္း ျပင္သစ္အသင္း၏ အေကာင္းဆံုး ကစားသမား ဇီဒန္းက အီတလီ အသင္း၏ ေနာက္ခံလူ မာ တာရာဇီကို ေခါင္းျဖင့္ ေဆာင့္ တိုက္ လိုက္သျဖင့္ ဇီဒန္း အနီကတ္ ျပခံရၿပီး ထြက္သြားရသည္။ အေကာင္းဆံုး ကစားသမား ဆံုး႐ံႈးလိုက္ရေသာ ျပင္သစ္ အသင္း ႐ံႈးနိမ့္သြားသည္။ ဇီဒန္းကို ထုတ္ပယ္ေသာ ဒိုင္လူႀကီး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ မွန္ကန္သည္။ အမွန္မွာ ဇီဒန္းသည္ သူ၏ မိခင္၊ ႏွမတို႔ကို မာတာရာဇီက ေစာ္ကားေျပာဆိုသျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ အႀကီးအက်ယ္ ေဒါသထြက္ၿပီး ထိုကဲ့သို႕  ျပဳမူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထို အခ်က္ကို ဒိုင္လူႀကီးက ထည့္သြင္း စဥ္းစားခြင့္မရွိ။ ဘာေၾကာင့္ ထိုသို႔ ျဖစ္တာလဲ ဟုလည္း ေမးျမန္းခြင့္မရွိ။ သူျမင္ေတြ႕ခဲ့သည့္ျဖစ္ရပ္ သက္သက္ အေပၚတြင္သာ သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒိုင္လူႀကီး ဆိုသည္မွာ တရားမွ်တမႈ ရွာေဖြရသည္ထက္ ျဖစ္ရပ္အေပၚတြင္သာ အေျချပဳ  ဆံုးျဖတ္ရသူဟု ဆိုႏိုင္သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဒိုင္လူႀကီး ဆိုသည္မွာ တရားသူႀကီး မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာ သလို တရားသူႀကီးမွာလည္း ဒိုင္လူႀကီး မဟုတ္သည္မွာေသခ်ာသည္။ အဘယ့္ ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ တရားသူႀကီး ဆိုသည္မွာ တရားမွ်တမႈႏွင့္ အမွန္တရားကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။

“တရားလို သို႔မဟုတ္ တရားခံ တစ္ဦးဦး၏ မတတ္ကြ်မ္းမလိမၼာမႈ ေၾကာင့္ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို တင္ျပႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္ အမႈမ်ိဳးတြင္ ျဖစ္ရပ္အမွန္ကို ေပၚလြင္ ထင္ရွား လာေအာင္ စစ္ေဆး ထုတ္ေဖာ္ေပးရန္ တရားသူႀကီး ဝတၲရား ျဖစ္သည္။ အမွန္တရား ထုတ္ေဖာ္ေရးကို အဓိကမထားဘဲ ဒိုင္လူႀကီး အေနျဖင့္သာ အဆံုးအျဖတ္ေပးလွ်င္ တရား သူႀကီး တာဝန္ ေက်ပြန္ လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ရာတြင္ တစ္ဖက္မွလည္း လုပ္သားျပည္သူ တစ္ဦး ဦးအား အေၾကာင့္မဲ့ ရာဇဝတ္ျပစ္မႈ က်ဴးလြန္သည္ဟု ႐ံုးတင္ တရားစြဲဆို ထားျခင္း မျပဳအပ္သည္ကိုလည္း သတိခ်ပ္ရန္ လိုသည္။ အစြပ္စြဲခံရ သူအဖို႔လည္း မသက္သာ၊ တိုင္းျပည္ အတြက္လည္း အက်ိဳးယုတ္ေစမည့္ အေၾကာင္းမဲ့ ရာဇဝတ္မႈ တရားစြဲဆို ျခင္း ကိစၥမ်ိဳးကို အားေပးရန္မသင့္ ေခ်”

ဒါကေတာ့ ဦးေမာင္ေမာင္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ စီရင္ထံုး ၁၉၆၆ ခုႏွစ္မွ လမ္းၫႊန္ထံုးဖြဲ႕ထား သည့္ စာသား ကို ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

တရားသူႀကီး ဆိုသည္မွာ ႐ံုးေရွ႕ တြင္ လာေရာက္ထြက္ဆိုသည့္ သက္ေသ ထြက္ဆိုခ်က္၊ အမႈတြဲတြင္ တင္ျပ သည့္ စာရြက္စာတမ္းအေထာက္အထား ေပၚတြင္သာ အေျချပဳရသည္ မဟုတ္။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ ဒိုင္လူႀကီး ကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ ဆံုးျဖတ္ရမည္ မဟုတ္။ တရားသူႀကီးသည္ အမွန္တရား အတြက္ တရားမွ်တမႈအတြက္ လိုအပ္သည္ ဟု ထင္ျမင္ေသာ သက္ေသမ်ား၊ စာရြက္ စာတမ္းမ်ားကို ေခၚယူေတာင္းေခၚ စစ္ေဆး ရမည္။ လိုအပ္လွ်င္ အခင္းျဖစ္ေနရာကို သြားေရာက္ၾကည့္ ႐ႈစစ္ေဆး ရမည္။ ဆံုးျဖတ္ရာ တြင္လည္း ဒိုင္လူႀကီးကဲ့သို႔ ျဖစ္ရပ္ သက္သက္ တစ္ခုတည္း အေပၚတြင္သာ အေျခခံ၍ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရမည္မဟုတ္၊ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ။ ဘယ္လိုျဖစ္ တာလဲ။ အက်ိဳးဆက္က ဘယ္လို ျဖစ္မလဲ စသည္တို႔ကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရမည္။ ထိုသို႔ မဟုတ္လွ်င္ တရားသူႀကီးဆိုတာ ဒိုင္လူႀကီး အဆင့္သာ ျဖစ္သြားေပ လိမ့္မည္။

တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။ ဒိုင္လူႀကီး မ်ားသည္လည္း ပရိသတ္၏ ဖိအား၊ ကစားသမားမ်ား၏ ဖိအား၊ နည္းျပ မ်ား၏ ဖိအား စသည္ျဖင့္ ဖိအားအမ်ိဳး မ်ိဳးေပးျခင္းမ်ား ႀကံဳေတြ႕ တတ္ရာ ထို ဖိအားမ်ားကလည္း မွားယြင္း ဆံုးျဖတ္မႈ မ်ား ျဖစ္ေပၚေစေသာ အေၾကာင္း တရားတစ္ခုျဖစ္သည္။ တရားသူႀကီး မ်ားသည္လည္း ထိုနည္း လည္းေကာင္း ပင္ ျဖစ္သည္။ ဖိအား မရွိမွ လြတ္လပ္မည္။ လြတ္လပ္မွသာ တရားမွ်တမႈ ႏွင့္ အမွန္တရားကို ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္မည္။ ဖိအား ကင္းစြာျဖင့္ လြတ္လပ္ စြာ တရားစီရင္ျခင္းသည္ တရားစီရင္ ေရး၏ အဓိက အႏွစ္သာရ ပင္ျဖစ္သည္။

သက္ေဇာ္ႏိုင္

ဆက္စပ္သတင္းမ်ား

ေလဆိပ္ေရာက္တုိင္း ဂုဏ္ယူေနပါ

ေလဆိပ္ေရာက္တုိင္း ဂုဏ္ယူေနပါ

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၇
ပြင့္ေသာပန္းတို႔ လန္းေစဖို႔

ပြင့္ေသာပန္းတို႔ လန္းေစဖို႔

ရန္ကုန္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊ ၂၀၁၆

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*