အႏုပညာသတင္း ေခါင္းႀကီးသတင္း — ရန္ကုန္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၃၊ ၂ဝ၁၃

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ံုး (ဗဟို)တြင္ မၾကာေသးမီက ျဖစ္ေပၚ ခဲ့သည့္ ေတးေရးဆရာမ်ား၏ အႏုပညာ သုခုမေၾကး က်ပ္သိန္းေပါင္း ငါးရာခန္႔အား ဂီတအစည္းအ႐ံုး တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး ဦးမ်ိဳးတင့္ (မ်ိဳးႏြယ္ေဆြ)မွ ကိုယ္က်ိဳးအျဖစ္ သံုးစြဲခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဂီတ အစည္းအ႐ံုး ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၅ ရက္က သတင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့ ပါသည္။ ယင္းလုပ္ေဆာင္ခ်က္အေပၚ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ံုးမွ သက္ဆိုင္ရာသို႔ တိုင္ၾကားခဲ့ၿပီး ဥပေဒအရ အေရးယူ ေဆာင္ ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း လည္း သိရသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ံုး ဗဟိုအလုပ္ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ကို ၁၉၉၁ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာ ၂၇ ရက္တြင္ အဖြဲ႕ဝင္ ၂၇ ဦးျဖင့္ စတင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ရာ ယခုအခါ တြင္ ဗဟို အလုပ္အမႈေဆာင္ သက္တမ္း ေလးႀကိမ္ ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ အမႈေဆာင္မ်ား အဆင့္ဆင့္တြင္ ဂီတ ေလာကသားမ်ားအတြင္း ျဖစ္ေပၚေလ့ ရွိေသာ ေတးစီးရီး ခိုးကူးကိစၥ၊ မူပိုင္ခြင့္ကိစၥ၊ ဂီတအႏုပညာရွင္မ်ား ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ျပႆနာ မ်ားကို ေျဖရွင္းေပးလ်က္ ရွိေသာ လူမႈေရး အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။ သက္တမ္းအဆင့္ဆင့္တြင္ ျပႆနာအခ်ိဳ႕ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခု ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ေငြေၾကးအလြဲသံုးစား မႈသည္ ဂီတေလာကသား မ်ားအတြင္း စိုးရိမ္စရာ ျပႆနာႀကီး တစ္ခုျဖစ္ ေနေၾကာင္း ဂီတအစည္းအ႐ံုးဝင္ အႏုပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ေျပာ ၾကားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တစ္ခ်ိန္က ဂီတေလာကသားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ား၊ နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈ မ်ားကို တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းေပးမည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား မရွိသေလာက္ အားနည္းေနခဲ့ၿပီး ဂီတေလာကသားမ်ား အတြက္ သတ္သတ္ မွတ္မွတ္ ထားရွိသည့္ အေဆာက္အဦ႐ံုးခန္း ဟူ၍ မရွိခဲ့သည့္အျပင္ ထိေရာက္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားကို ေခတ္ႏွင့္ အညီ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ ၁၉၈၈ ခုေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္ဝပ္ပိျပား ေရးအဖြဲ႔ တာဝန္ယူခဲ့ၿပီးေနာက္ ဂီတအႏုပညာရွင္ အခ်ိဳ႕မွ ဂီတေလာက သားမ်ားအတြင္း လိုအပ္သည့္ အေဆာက္အဦ အား ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေဆာက္လုပ္ ခြင့္ျပဳေပးရန္ ေတာင္းခံခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ ယခုလို သမိုင္းဝင္ဂီတ အစည္းအ႐ံုး အေဆာက္အဦႀကီးႏွစ္ခု ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတေလာကတြင္ ပထမဆုံး ေဆာက္လုပ္ခြင့္ရရွိခဲ့ၾကၿပီး ဂီတေလာက သားမ်ားအတြက္ လိုအပ္သည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ဂီတအႏု ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ေစတနာဝန္ထမ္း အျဖစ္ တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဥကၠ႒ေဟာင္း တစ္ဦး ျဖစ္သူ အေကာ္ဒီယံ အုန္းေက်ာ္၏ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရသည္။

အေကာ္ဒီယံ အုန္းေက်ာ္

အေကာ္ဒီယံ အုန္းေက်ာ္

အမႈေဆာင္သက္တမ္း ႏွစ္ဆက္ (၁၉၉၁ မွ ၂ဝဝ၅)အတြင္း ဥကၠ႒ တာဝန္ယူလုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ ေတးသံရွင္ အေကာ္ဒီယံ အုန္းေက်ာ္က ယင္း တာဝန္ယူခ်ိန္တြင္ ဂီတအစည္းအ႐ံုး၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေငြေၾကးသံုးစြဲ သည့္စနစ္၊ အမႈေဆာင္မ်ား၏ ခံယူခ်က္မ်ားကို ေျပာၾကားရာတြင္ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂီတအစည္းအ႐ံုး အေဆာက္ အဦႀကီးကို အဲဒီအခ်ိန္က ႏိုင္ငံေတာ္မွာ တာဝန္ယူထားတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးေတြက ဂီတေလာကသား ေတြအတြက္ ေပးခဲ့တာပါ။ ဂီတ ေလာကသားေတြကလည္း သူတို႕ကို အ႐ိုးခံအတိုင္း ကူညီခဲ့ၾကတာ ရွိတဲ့အတြက္ ေပးခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ဒီအေဆာက္အဦႀကီးကို ပိုက္ဆံ တစ္ျပားမွမရွိဘဲ ဂီတေလာကသား ေတြရဲ႕ ႀကိဳးစားမႈေတြနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ရွိတဲ့ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ ကလည္း ကူညီမႈေတြ ေပးပါတယ္။ အလုပ္ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ကို လည္း ဆႏၵမဲစနစ္နဲ႔ စနစ္တက် ဖြဲ႕စည္းခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုဖြဲ႕စည္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ အရင္တုန္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေငြလွဴဒါန္းတာလည္း မရွိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလုပ္ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႔ဝင္ေတြက ကိုယ့္အိတ္ထဲက စိုက္ထုတ္ၿပီးေတာ့ မတည္ေငြအျဖစ္ ထားရွိၿပီး အဖြဲ႕ရဲ႕ လုပ္ငန္း ေတြကို စတင္လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ မတည္တယ္ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ္၊ ကိုခင္ေမာင္ထူး၊ ကိုအမိုင္း၊ ကံေကာ္ေတာ မ်ိဳးေအာင္ စတဲ့အဖြဲ႕ထဲက လူေတြက တစ္ေယာက္ကို ေလးငါးေထာင္စီ စိုက္ထုတ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ခဲ့ၾကတာ၊ အစည္းအ႐ံုးက ဖြဲ႕သာ ဖြဲ႔လုိက္တာ၊ ရန္ပံုေငြက မရွိေသးဘူး။ ႐ံုးခန္း မရွိေသးဘူး။ ႐ံုးလုပ္ငန္း လုပ္ဖို႔လည္း ဝန္ထမ္း မရွိေသးဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ႐ံုးခန္းကို ကၽြန္ေတာ့္အိမ္မွာ ယာယီ ဖြင့္လိုက္တယ္။ ႐ုံးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ဖို႔အတြက္ သန္လ်င္ စိုးသိမ္းကို တစ္လ ၅ဝဝ က်ပ္နဲ႔ ႐ံုးဝန္ထမ္းခန္႔ လိုက္တယ္။ အဲဒီဝန္ထမ္းလခကို လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလုပ္အမႈ ေဆာင္အဖြဲ႕ေတြကပဲ စိုက္ထုတ္ေပး ခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အစည္းအ႐ံုး ဝင္ေတြ စၿပီးေတာ့ ဖိတ္ေခၚ လိုက္တယ္။ အစည္း႐ံုးဝင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားေရာက္လာၾကတယ္ဗ်။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂီတ အစည္းအ႐ံုးႀကီး ေဆာက္လုပ္ဖို႔ အတြက္လည္း ေငြရွာရတယ္။ အဲဒီမွာ စတိတ္႐ိႈးေတြ စီစဥ္ရတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ကလည္း ဂီတ အစည္းအ႐ံုးအေဆာက္အဦေဆာက္ လုပ္ဖို႕အတြက္ဆိုေတာ့ အခြန္လည္း ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးတယ္။ အဲဒီ ရန္ပံုေငြ ရွာတဲ့ပြဲေတြ၊ ကရတဲ့ေငြေတြ၊ အသင္းဝင္ေၾကးေတြအားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ထဲမွာ မထားဘူး။ ဘဏ္ကို တိုက္႐ိုက္အပ္တယ္။ ေငြထုတ္ရင္လည္း အလုပ္အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕ဝင္သံုးဦးရဲ႕ လက္မွတ္ပါမွ ထုတ္လို႔ရတယ္။ အဲဒီအပိုင္းကိုလည္း အမႈေဆာင္ထဲက တာဝန္ေပးထားတဲ့ သူပဲထုတ္လို႕ သြင္းလို႕ ရတယ္။ ဥကၠ႒ နဲ႔ အတြင္းေရးမွဴးတို႕က လက္မွတ္ ထိုးေပးမွ ေငြထုတ္လို႕ရတယ္။ ႐ံုးက လုပ္မယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ တိုင္း အလုပ္ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ကို အသိေပးၿပီးမွ လုပ္လို႔ရတယ္။ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ လုပ္လို႔ မရဘူး” ဟု ဆိုသည္။

ဥကၠ႒ သက္တမ္း ၁၄ ႏွစ္ အတြင္း ေငြေၾကးဆိုင္ရာ လြဲေခ်ာ္မႈမ်ား မရွိခဲ့သည့္အျပင္ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားအတြင္း အသံုးျပဳသည့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို အမ်ားသိေစရန္ ေၾကညာခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ေပးေလ့ ရွိေၾကာင္း၊ အလုပ္ အမႈေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ ႐ံုးတြင္းေန႔စဥ္ အသံုးျပဳသည့္ မိမိကုန္က်စရိတ္မ်ား၊ ခရီးစရိတ္မ်ား ကို ကိုယ္ပိုင္ ေငြေၾကးမ်ားျဖင့္သာ သံုးစြဲၿပီး အစည္းအ႐ံုးပိုင္ ေငြေၾကး မ်ားကို လံုးဝသံုးစြဲျခင္းမရွိခဲ့ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႕ သက္တမ္း ၁၄ ႏွစ္ျပည့္ ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္က အမႈေဆာင္သစ္ေရြးခ်ယ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေခၚၿပီး ေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကလည္း အမႈေဆာင္သစ္ေရြး ခ်ယ္ဖို႔ သေဘာတူတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း အမႈေဆာင္သစ္ေတြ ထပ္ၿပီးေတာ့ ရွိလာေစခ်င္ တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တတိယသက္တမ္း မွာ အေရြးခံရတဲ့ အမႈေဆာင္သစ္ လက္ထဲကို ဂီတအစည္းအ႐ံုးနဲ႔ပတ္ သက္တဲ့ စာရြက္စာတမ္း၊ ဂီတ အစည္းအ႐ံုး ေျမဂရမ္ကအစ ကၽြန္ေတာ္ သက္တမ္းအတြင္း ဘဏ္မွာသိမ္း ထားတဲ့ ေငြေၾကးအားလံုး ကို စနစ္တက် အမႈေဆာင္ေတြ အားလံုးေရွ႕ မွာ အပ္ခဲ့ပါတယ္”ဟု ဆိုပါသည္။

ဂီတအစည္းအ႐ံုး အလုပ္အမႈေဆာင္သစ္မ်ား ျပန္လည္ ေရြးခ်ယ္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး ေတးစီးရီးမ်ား၏ မူပိုင္ခြင့္၊ ေတးေရး၊ ေတးဆို၊ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ ခ်ိ၊ စက္မႈ အစရွိသည့္ ဂီတလုပ္ငန္း ႏွင့္ဆက္စပ္သည့္ အလႊာငါးလႊာတြင္ တစ္လႊာျခင္းစီ၏ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ အလႊာမ်ားအလိုက္ ရရွိခဲ့ၾကၿပီး ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ မရွိခဲ့ ေသာ္လည္း ယခုျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ႐ံုးအဖြဲ႔မွဴး ၏ ေငြအလြဲသံုးစားမႈသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္မွ စတင္ၿပီး ျဖစ္ခဲ့သည္ဟု လက္ရွိ တာဝန္ယူ ထားသည့္ အလုပ္ အမႈေဆာင္ အခ်ိဳ႕ ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။ ယင္းတို႕၏ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားေၾကာင့္ တတိယ သက္တမ္းတြင္ ဥကၠ႒ တာဝန္ယူခဲ့သည့္ ေတးေရး၊ ေတးဆို ဦးေမာင္ေမာင္လတ္အား ဆက္သြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း က်န္းမာေရး မေကာင္း သည့္အတြက္ ေျဖၾကားလိုျခင္းမရွိ ဆိုေသာေၾကာင့္ အတြင္းေရးမွဴး ျဖစ္သည့္ ဦးကိုကိုလြင္အား ဆက္သြယ္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ ရာတြင္ ဦးကိုကိုလြင္က “တတိယသက္တမ္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ အေရြးခံခဲ့တုန္းက ႐ိုး႐ိုး အမႈေဆာင္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ထုတ္လုပ္ ျဖန္႕ခ်ိရဲ႕ ဥကၠ႒ေပါ့။ ျဖန္ခ်ိေရးအလႊာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အလုပ္ေတြပဲ လုပ္တယ္။ ေငြေၾကးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုင္တြယ္ခဲ့ ျခင္းလည္း မရွိဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ေသေသခ်ာခ်ာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ မလုပ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ေငြေၾကးကိစၥေတြကို မကိုင္တြယ္ခဲ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ တာဝန္ယူခဲ့တဲ့ သက္တမ္း ေျခာက္ႏွစ္ခြဲမွာ ဂီတ အစည္းအ႐ံုးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေငြေၾကးတစ္စံုတစ္ရာကို ကၽြန္ေတာ္ မကိုင္တြယ္ခဲ့ဘူး။ ႐ံုးရဲ႕ေငြေၾကး ကိုင္တြယ္ပံု ကေတာ့ ေန႔စဥ္႐ံုးကို ဝင္တဲ့ေငြေတြကို ႐ံုးအဖြဲ႕ကလက္ခံၿပီး ဥကၠ႒(———-)မွာ သိမ္းထားရတယ္။ ဘ႑ာေရးမွဴး လာတဲ့အခါၾကမွ ဘ႑ာေရးမွဴးက ဘဏ္ထဲကို ထည့္တယ္” ဟု ေငြေၾကးပိုင္းဆိုင္ရာ ထိန္းသိမ္းမႈ အေျခအေနကို ေျပာျပ သည္။

အတြင္းေရးမွဴး ဦးကိုကိုလြင္

အတြင္းေရးမွဴးေဟာင္း ဦးကိုကိုလြင္

ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာေငြေၾကး ကြာဟမႈသည္ လြန္ခဲ့သည့္ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္က တည္းက စတင္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္ ဟု ျပင္ပတြင္ ေျပာဆို ၾကသည့္ သတင္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဦးကိုကိုလြင္က ဆက္လက္ ေျပာၾကားရာ “ကိုသစ္ မင္းက အဲဒီအခ်ိန္က တြဲဖက္ အတြင္းေရးမွဴးပါ။ သူတင္ျပခဲ့တာ တစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က အႏုပညာ ရပိုင္ခြင့္ေတြကို အစည္းအ႐ံုးက ေတာင္းဆိုဖို႔ အတြက္ လုပ္ၾကတဲ့ ကာလ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မယ္လိုဒီေဝါ က အဆိုၿပိဳင္ပြဲေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ သူတို႔ဆီမွာ ဆိုၾကတဲ့ သီခ်င္းေတြ အတြက္ ေတးေရးသမားေတြကို အႏုပညာ ရပိုင္ခြင့္ေၾကးအျဖစ္ ေပးတာ ရွိတယ္။ အဲဒီ အႏုပညာေၾကးေတြကို အျပင္မွာပဲ ရွင္းတယ္။ ဂီတ အစည္းအ႐ံုးမွာ ရွင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ကိုသစ္မင္းက အဲဒီ အႏုပညာေၾကးေတြကို သူ႕ဘီဒိုထဲမွာ ကိုယ္တိုင္ သိမ္းၿပီးေတာ့ ကိုယ္တိုင္ပဲ ရွင္းေပးခ်င္တယ္။ အဲဒီအတြက္ ဂီတအစည္းအ႐ံုး ကိုလည္း အလွဴေငြ အေနနဲ႕ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေပးမယ္။ဒါေပမယ့္ ဂီတ အစည္းအ႐ံုးရဲ႕ ေငြစာရင္းထဲကို မထည့္ပါနဲ႔လို႕ေျပာတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မယ္လိုဒီေဝါက ပိုက္ဆံ လာေပးရင္ ကိုသစ္မင္းဆီကို ေပးတယ္။ သူတို႕အခ်င္းခ်င္း ေတးေရး ဆရာေတြက လာထုတ္ရင္ ကိုသစ္မင္းက ထုတ္ေပးတယ္။ ကိုသစ္မင္း မရွိရင္ ႐ံုးအဖြဲမွဴး ဦးမ်ိဳးတင့္က ထုတ္ေပးတယ္။ သူတို႕ ႏွစ္ေယာက္ ပူးေပါင္းၿပီး လုပ္ၾကတာေပါ့။ အမွန္ကေတာ့ ဒီေငြေၾကးေတြဟာ ဂီတ အစည္းအ႐ံုးရဲ႕ စာရင္းထဲကို ဝင္ထားတာလည္း မရွိဘူး။ အစည္းအ႐ံုးက ျပန္ထြက္သြားတာလည္း မရွိဘူး။ အခုလို အစည္းအရံုးမွာ ေငြေပးေငြယူ လုပ္ၾကတာကို ခြင့္ျပဳတာကလည္း အစည္းအ႐ံုးရဲ႕အားနည္းခ်က္လို႕ ေျပာရမွာပဲ။ အစည္းအ႐ံုး အေနနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ တာဝန္ယူၿပီး ကိုင္တြယ္ တာမ်ိဳးပဲျဖစ္သင့္ တယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ဝင္ၿပီး ဘယ္ေလာက္သံုးသြားတယ္ဆိုတာလဲ မသိဘူး။ ကိုသစ္မင္း ဆံုးသြားတဲ့ အခါၾကေတာ့ ဒီကိစၥကို ဘယ္သူ႕ကို လႊဲခဲ့ တယ္ဆိုတာလည္း မသိခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥကို ႐ံုးအဖြဲ႔မွဴး ဦးမ်ိဳးတင့္ကပဲ ဆက္လုပ္ေနတယ္ ဆိုတာေလာက္ေတာ့ သိတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ေတးေရးဆရာေတြ သူတို႕ အခ်င္းခ်င္း လုပ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ လႊဲတဲ့အခါၾကရင္ ေတးေရးဆရာ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို လႊဲခဲ့ရမွာေပါ့။ အခုၾကေတာ့ ဦးမ်ိဳးတင့္က ကိုင္တြယ္ၿပီး လုပ္ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ထင္တာကလည္း က်န္တဲ့ေတးေရး ဆရာေတြနဲ႔ ဦးမ်ိဳးတင့္တို႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတယ္ လို႕ပဲ ထင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး ကၽြန္ေတာ္တို႕ စာရင္းေတြကို အသစ္တက္လာတဲ့ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ကို လႊဲေတာ့မယ္ ဆိုမွ ဦးမ်ိဳးတင့္ လုပ္ေနတဲ့ကိစၥ ဘာေတြလဲ ဘယ္လိုလုပ္ထားသလဲလို႕ သူ႕ကိုေမးေတာ့မွ အခုျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေငြေၾကးကြာဟမႈ ကိစၥကိုေတြ႕ရ တယ္။ စာရင္းေတြပဲ ရွိတယ္။ ေငြေတြကေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ ဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္လတ္ရယ္၊ ကိုေဇာ္ထူးေအာင္ရယ္ တို႕က သူ႕ဆီက စာရင္းေတြ အကုန္ေတာင္း လိုက္တယ္။ ေငြေတာ့ မပါဘူးေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ အခု တာဝန္ယူထားတဲ့ တြဲဖက္ အတြင္းေရမွဴး ကိုျမင့္မိုးေအာင္ကို ေတးေရး ဆရာ ေတြကို ေပးတဲ့ ေငြေၾကးကိစၥေတြကို သိလား။ ကိုသစ္မင္း မဆံုးခင္က ဘယ္သူ႕ကို ဒီတာဝန္ လႊဲခဲ့သလဲသိ လားလို႕ ေမးၾကည့္ ေတာ့ သူလည္း မသိဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ဦးမ်ိဳးတင့္ လုပ္ေနတဲ့ကိစၥ ေတြကို ကိုျမင့္မိုးေအာင္တို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ေမး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရထားတဲ့ စာရင္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕က ကိုျမင့္မိုးေအာင္ ကို ေပးလိုက္တယ္။ ဒီကိစၥဟာ အစည္းအ႐ံုးက အမႈေဆာင္ေတြ တစ္ေယာက္မွမသိဘူး။ သူတစ္ ေယာက္ပဲ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းပါတယ္ ဆိုတဲ့ လက္မွတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဦးမ်ိဳးတင့္ဆီက ယူထားတယ္လို႕ေျပာလိုက္တယ္၊ ေနာက္ ပိုင္းေတာ့ အခု တက္လာတဲ့ အလုပ္အမႈေဆာင္ အဖြဲ႔ အသစ္ကို ကၽႊန္ေတာ္တို႕နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ စာရင္းဇယားေတြ အားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္အပ္လိုက္တယ္” ဟု ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ ေငြေၾကးကြာဟမႈ အေျခအေန ကိုေျပာၾကား သည္။

လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ ေငြေၾကး ကြာဟမႈသည္ ေတးေရးဆရာမ်ား၏ ေငြေၾကးမ်ားသာမက က်န္ရွိသည့္ ဂီတ အႏုပညာရွင္မ်ား၊ ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ခ်ိ အလႊာမွ ေငြေၾကးမ်ားလည္း ပါေနေၾကာင္းကို ယင္းက ဆက္လက္ေျပာၾကား ရာ “တီဗီပ႐ိုဂရမ္ေတြ လုပ္တဲ့သူေတြက အစပိုင္းမွာျပန္ဆို၊ ျပန္တီး လုပ္ၾကတဲ့ အခါၾကေတာ့ ေတးေရး တစ္ေယာက္ ထဲကိုပဲ အႏုပညာေၾကး ေပးတာ မ်ားတယ္။ ပ႐ိုဂရမ္လုပ္တဲ့သူေတြက ကိုသစ္မင္း သို႕မဟုတ္ ဦးမ်ိဳးတင့္ဆီကိုပဲ ေငြသြင္းၾကတာက ပံုမွန္လို ျဖစ္ေနတယ္။ အမွန္ေတာ့ ေတးေရး ေတးဆို အကုန္လံုးကို ခြဲေပးရမွာ သူတို႕ကလည္း မသိေတာ့ အစည္းအ႐ံုးကို မသြင္းဘဲနဲ႕ ကိုသစ္မင္းနဲ႕ ဦးမ်ိဳးတင့္တို႔ ဆီကိုပဲ သြင္းၾကတယ္။ အဲဒီေငြေၾကးေတြထဲမွာ အျခားအႏုပညာေၾကးေတြလဲ ပါလာတယ္ အမ်ားႀကီးေတာ့ မဟုတ္ ဘူး။ ဒီေငြေၾကးေတြကို အစည္းအ႐ံုးက အစကတည္းက ေကာက္ခံတာ မဟုတ္ဘူး။ အခုၾကေတာ့ အစဥ္အလာ လိုျဖစ္သြားေတာ့ ပ႐ိုဂရမ္လုပ္တဲ့သူ ေတြက ဒီေငြေၾကးဟာ အစည္းအ႐ံုး နဲ႕မဆိုင္ဘူး။ အစည္းအ႐ံုးကလည္း ပ႐ိုဂရမ္က လာတဲ့ ေငြေၾကးေတြဟာ အစည္းအ႐ံုး စာရင္းထဲကို မထည့္ဘူး။ သီးျခားထားတယ္ ဆိုေတာ့ အခုလို လမ္းေၾကာင္းေတြ လြဲၿပီးျဖစ္ကုန္တာပဲ” ဟု ဆိုသည္။ ဆက္လက္ၿပီး ယခုလက္ရွိ တာဝန္ယူ ထားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ံု (ဗဟို) မွ ဥကၠ႒ ဦးတင္ဦးေလး၊ အတြင္းေရးမႈး ေဒၚျဖဴျဖဴဳေက်ာ္သိန္းအား ဆက္လက္ေတြ႕ဆံုခဲ့ရာတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဥကၠ႒ ဦးတင္ဦးေလးက ေျပာၾကား ရာမွာ “ကၽြန္ေတာ္တို႕ အခု အမႈေဆာင္ သက္တမ္းဟာ ၅ လ ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အခုျဖစ္ခဲ့ တာလြန္ခဲ့တဲ့ ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ကေန ၂ဝ၁၂ခုႏွစ္အတြင္းက ရွိခဲ့တဲ့ ေငြေၾကး ကြာဟမႈပါ။ ကၽြန္ေတာ္ တို႕က မီဒီယာေတြဆီက စာရင္းေတြကို ေတာင္းတယ္။ အဲဒီမွာစာရင္းေတြ ကြာေနတာေတြခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႕လည္း ေသခ်ာေအာင္ စစ္ေဆးပါတယ္။ ဥပေဒအႀကံေပးေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ပါတယ္။ ဒီကိစၥဟာ ခ်က္ျခင္း အေရးယူလို႔ မရပါဘူး။ စာရင္းစစ္ေတြ နဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးၿပီးမွ လိုအပ္သလို အေရးယူလို႔ရမွာျဖစ္ပါ တယ္။ အခုမၾကာခင္ မွာပဲဒီကိစၥကို ၿပီးျပတ္ေဆာင္စစ္ေဆးၿပီး တရား႐ံုး တင္မွာပါ”ဟု ဆိုသည္။

လက္ရွိ ဥကၠ႒ တင္ဦးေလး

လက္ရွိ ဥကၠ႒ တင္ဦးေလး

အတြင္းေရးမွဴး ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း

အတြင္းေရးမွဴး ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း

ဆက္လက္၍ အတြင္းေရးမႈး ေဒၚျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း က ေျပာၾကားရာတြင္ “ကၽြန္မတို႕ အမႈေဆာင္ သက္တမ္း ၅ လရွိၿပီ။ ၄ လ ေလာက္မွာ ေငြေၾကးကြာဟမႈ ရွိေနတယ္ ဆိုတာ သတိထားမိတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အမႈေဆာင္အသစ္ေတြ တာဝန္ယူ လာတဲ့အခါမွာ ေငြေၾကးသံုး စြဲမႈေတြ အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ တဲ့ေငြေၾကးေတြကို ကြန္ပ်ဴတာ စနစ္နဲ႔ တိတိက်က် လုပ္ကိုင္ဖ႔ို စာရင္းေတြ အားလံုးသြင္းတဲ့အခါမွာ အခုကိစၥကို စေတြ႕တာပဲ။ အရင္တုန္းက အမႈေဆာင္ထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့သူ အခ်ိဳ႕ လည္း အခု အမႈေဆာင္သစ္ထဲမွာ ျပန္ပါလာတာရွိတယ္။ အခုကိစၥကို သူတို႕ကိုယ္တိုင္ အရင္ကတည္းက မသိၾက ဘူး။ သိတဲ့လူေတြက ၾကေတာ့ အခုျဖစ္ေတာ့မွ ဖြင့္ေျပာၾကတယ္။ ကၽြန္မတို႕လည္း အဲဒီအတြက္ေတာ့ ခံစားမိတယ္၊ ဒီလို လူမ်ိဴးကို ေရြးေကာက္ပြဲထဲ ဘာလို႕ဝင္ခြင့္ေပးခဲ့တာ လည္း ဆိုတာ စဥ္းစားလို႔မရဘူး။ သူက ကာလေပၚအလႊာမွာ မဲအမ်ားဆံုး ရခဲ့တဲ့သူ။ တကယ္လို႕မ်ား ဥကၠ႒ ရာထူးသာ ရခဲ့ရင္ ကၽြန္မတို႔ အားလံုး ဘယ္လိုလုပ္လုပ္ၾကမလဲ။ အခုအေျခအေနက တရားဥပေဒနဲ႔ ဆက္လုပ္ ရမယ့္ အေျခအေန ျဖစ္ေနတယ္။ သူနဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိတဲ့ သူေတြကေတာ့ ေျဖ ရွင္းရမွာေပါ့။ ဦးမ်ိဳးတင့္ကေတာ့ ဒီ႐ံုးထဲမွာ ေျပာသြားတာ ကေတာ့ သူနဲ႕ ဘယ္သူမွ ပတ္သက္မႈမရွိဘူး။ ဒီေငြေၾကး ကြာဟမႈဟာ သူတစ္ေယာက္ ထဲနဲ႔ပဲ ဆိုင္တယ္လို႕ေျပာခဲ့ပါတယ္” ဟုဆိုသည္။ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေငြေၾကး အလြဲသံုးစားမႈ အား သက္ဆိုင္ရာ မ်ားမွ အဆင့္ဆင့္ စစ္ေဆးၿပီး တရားဥပေဒအရ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ဝ၃၂

ဆက္စပ္သတင္းမ်ား

ေလဆိပ္ေရာက္တုိင္း ဂုဏ္ယူေနပါ

ေလဆိပ္ေရာက္တုိင္း ဂုဏ္ယူေနပါ

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၇
ဒုတိယေျမာက္ လုပ္ႀကံခံရျခင္း

ဒုတိယေျမာက္ လုပ္ႀကံခံရျခင္း

ရန္ကုန္၊ ဇန္နဝါရီ ၃၀၊ ၂၀၁၇

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*