တိုင္းရင္းသားသတင္း — ရန္ကုန္၊ မတ္ ၃ဝ၊ ၂ဝ၁၃

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းစဥ္ ၁ အျဖစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ျပည္သူမ်ားထံသို႔ အပ္ႏွံပြဲကို ရန္ကုန္-လိုင္ဇာ လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ားက မတ္ လ ၃ဝ ရက္တြင္ ေတာ္ဝင္ႏွင္းဆီ၌ က်င္းပရာ ကိုစည္သူက လိုင္ဇာမွျပန္ လာၿပီးၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေဆာင္ ရြက္ရမည့္ကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေန ေၾကာင္းမိမိတို႔မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိုခ်င္၍ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းေျပာ ၾကားၿပီးေနာက္ ယင္းက “ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတာင္းပန္ခ်င္တာ ကေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ရာမွာ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ အသီးသီးက ပုဂၢိဳလ္မ်ား ပါဝင္မွသာ လုပ္ႏိုင္မွာပဲလို႔ ထင္ပါတယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။

လမ္းေလွ်ာက္ အဖြဲ႕တြင္ ပါဝင္သူ ဦးဝင္းခ်ိဳကလည္း ဒုတိယပင္လံု ညီလာခံေဖာ္ေဆာင္ေရး အတြက္ ေတာင္းဆို ပါေၾကာင္း၊ လမ္းေလွ်ာက္ အဖြဲ႕ျဖတ္သန္းသြားရာ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားတြင္ လူထု ပရိသတ္ႀကိဳဆိုမႈကို အားရပါ ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဆက္၍ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔မွာ ပထမဆံုး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေျခလွမ္း မ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ေဝဖန္ေပးပါ၊ အႀကံ ျပဳေပးပါရန္ ေျပာၾကားပါသည္။ ေရွ႕ေန ဦးေအာင္သိန္းက သေဘာထား မွတ္ခ်က္ ေပးရာတြင္ “မၿငိမ္းခ်မ္းေသး လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ပါေဖာင္မန္႔ တစ္ခုအျဖစ္လုပ္တာပါ”ဟု ဆိုၿပီး လူထုမွာ စစ္၏ ခါးသီးမႈဒဏ္ကို ခါးစည္းခံ ရေၾကာင္း၊ စစ္မျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံသည္ စစ္သားေကာင္း မရွိသည့္ ႏိုင္ငံ ဆိုသည္ကို လက္ခံရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စစ္သားဆိုလွ်င္ ၁၉၅ဝ ခုႏွစ္က မိမိတို႔ေငးၾကည့္ရေၾကာင္း၊ အရပ္ထဲမွာ လမ္းသလား ေသာ စစ္ဗိုလ္စစ္သားမ်ား မဟုတ္ေၾကာင္းဆိုပါသည္။

လမ္းေလွ်ာက္အဖြဲ႕မွ ပါဝင္သည့္ ဆရာေတာ္အရွင္ပ႑ိတနႏၵကလည္း ယင္းတို႔ရရွိလာေသာ က်ည္ခြံမ်ားႏွင့္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူထုလုပ္ကာ လိုင္ဇာမွ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ပူေဇာ္ ရန္ သြားေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေပး မည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူ၊ ေယ႐ႈ လက္ဝါးကပ္တိုင္ တစ္ခုလည္း ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းေနာက္ “ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုး ပါဝင္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးေစတီ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဘုရားေက်ာင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စာၾကည့္တိုက္တစ္ခု ေဖာ္ေဆာင္မယ္” ဟု ေျပာပါသည္။

ကခ်င္ျပည္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ ေသာ မခြန္ဂ်ာက တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထုအတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔လည္း တိုက္ပြဲကို ရပ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေရႊညဝါဆရာေတာ္ထံသြား၍ အကူ အညီေတာင္းရာ ဆရာေတာ္မွ စြမ္း စြမ္းတမံကူညီ၍ ဆရာေတာ္အား ေက်ာင္းတိုက္မွ ဖယ္ရွားခံရသည္ကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရေၾကာင္း၊ ယခု ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အရိပ္အေယာင္မ်ားကို ေတြ႕ေနရၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။

ဦးဝဏၰသိဒၶိ (မံုရြာခ်မ္းသာေအး ေက်ာင္းတိုက္)ဆရာေတာ္က ေတာ ထဲကိုေရာက္သည့္အခါ ျမန္မာစစ္တပ္ မ်ား ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနျခင္းႏွင့္ ေတာထဲမွာ ေန႔ရက္ အခ်ိန္ကာလ တာရွည္ ေအာင္းေနရ၍ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိေၾကာင္း၊ ကခ်င္စစ္ေဘးသင့္ဒုကၡ သည္ျပည္သူမ်ား ထံေရာက္သည့္အခါ လည္း မ်က္ရည္က်ခဲ့ရေၾကာင္း၊ ျမန္မာစစ္တပ္မွ အရာရွိမ်ားက မိုင္း နင္းမိမွာ စိုးသည့္အတြက္ ခဏနား ခိုင္းၿပီး မိုင္းမ်ားကို ရွင္းလင္းေပး ေၾကာင္း ေကအိုင္အိုအဖြဲ႕ဘက္က လည္း မိုင္းမ်ားရွင္းေပးၾကေၾကာင္း “ႏွစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို သိ ေစခ်င္ တာက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လိုခ်င္တာ ကို ႏွစ္ဖက္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေလွ်ာက္ၾကပါတယ္”ဟု ဆိုပါသည္။

ပန္းရဲ႕လမ္းမွ ဦးရဲလြင္ကလည္း ေရွ႕မွ လမ္းရွင္းၿပီး ႀကိဳတင္သြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တံတားက်ိဳးျခင္းမ်ား လည္း ရွိ၍ လမ္းမ်ားကို ျပင္ၿပီး သြားရေၾကာင္း၊ ေနာက္လူေတြ ပါသြား၍ ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေကအိုင္ေအ ေရာ တပ္ပါႏွစ္ဖက္စလံုးမွ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ၾကပါေၾကာင္း၊ ခ်စ္ၾကည္ ေရးစကားကို လည္း ေျပာခ်င္ ပါ ေၾကာင္းႏွင့္ယင္းက “ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကားကႏွစ္ႏွစ္တြင္းမွာ ပထမဆံုးျဖတ္ တဲ့ကားျဖစ္ပါတယ္”ဟု ယင္းေဒသ အေျခအေနကို ေျပာပါသည္။

ကိုေနမ်ိဳးဇင္က မိမိတို႔ ေရွ႕မွ သြားျခင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္း ေလွ်ာက္သူမ်ားကို အႏၱရာယ္ ကင္းေစခ်င္သည့္ စိတ္ျဖင့္ လုပ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရမည့္ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါတြင္ ျမစ္ႀကီးနားမွ ပိတ္ထားေသာ လမ္းကို ေဖာက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ “င႐ုပ္သီး ဘယ္သူစားစားစပ္တယ္” ဆိုေသာ ဥပမာကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္သည့္ အေနအထားအား ထည့္သြင္းေျပာၾကားသြားသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈ (ရန္ကုန္၊ လိုင္ဇာ) လမ္းေလွ်ာက္အဖြဲ႕သည္ ဇန္န ဝါရီ ၂၁ ရက္မွ မတ္ ၁၇ ရက္အထိ ၃၆ ရက္တိုင္တိုင္ ပဋိပကၡျဖစ္ပြား ေနေသာ ျမန္ မာျပည္ေျမာက္ဖ်ား ကခ်င္ျပည္နယ္သို႔ေရာက္ေအာင္ မိုင္ ေပါင္း ၈၄ဝ ေက်ာ္ ခရီးႏွင္ခဲ့ပါသည္။  အဖြဲ႕တြင္ ပါဝင္သူမ်ားကလည္း လမ္း ေလွ်ာက္႐ံုျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရႏိုင္ ေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ တရားမွ် တျခင္း၊ တန္းတူညီမွ်မႈမရွိျခင္းတို႔ ေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ယံုၾကည္၍ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လိုအပ္သလို ျပင္ဆင္ရန္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား၊ အစိုးရ အာဏာပိုင္မ်ားပါဝင္ရန္ တိုက္တြန္းခဲ့ ၾကပါသည္။

ယ.ဝဝ၃

ဆက္စပ္သတင္းမ်ား

သတင္းမွ်ေဝရန္

About Author

စာဖတ္သူ မွတ္ခ်က္မ်ား (၀)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*